Avatar billede frankbs Nybegynder
21. januar 2008 - 09:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af RAID driver.

Jeg har en server uden diskette drev. Men jeg skulle gerne have installeret en RAID driver, og under denne installation ber den om at jeg installerer det via a:.

Jeg har koblet et eksternt diskette-drev til, og installationen af RAID driveren forløber også fint.
Men når jeg så vil installere Windows ber den igen om at jeg stikker SATA disketten i diskettedrevet, og nu virker det pludselig ikke.

Er der en mulighed for at installere denne driver uden at skulle bruge et diskette-drev?
Avatar billede snowball Novice
21. januar 2008 - 10:07 #1
Det er efterhånden et velkendt problem - har selv oplevet det et par gange.

Har du overvejet at slipstreame driveren ind i selve Windows installation'en?

Ved hjælp af nLite - http://www.nliteos.com/ - eller alternativt DriverPacks - http://driverpacks.net/ - er det ret nemt at slipstreame den driver du skal bruge.

Når du i forvejen har den nødvendige driver, så er nLite nok lettest. Ellers så har DriverPacks en decideret "MassStorage" driver pakke som sikkert også indeholder den driver du har brug for.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2008 - 12:19 #2
Avatar billede frankbs Nybegynder
21. januar 2008 - 15:01 #3
Jeg har snakket med HP da jeg mente der måtte være flere der havde dette problem.

Grunden til at jeg ikke kunne bruge det eksterne diskettedrev var at dette ikke var et HP.
Han foreslog at jeg slog SATA RAID fra i BIOS og installerede windows med en enkelt disk i.
Herefter skal jeg så bare gå ind og så lave det RAID jeg vil have.

Dette synes jeg er en nem løsning, og det ser ud til at virke.

Jeg var ellers ved at lave en slipstreamed CD, men kunne ikke helt finde ud af hvor jeg skulle finde ud af hvad hardwareID på mit hardware var.
Avatar billede snowball Novice
21. januar 2008 - 15:38 #4
Hvis du havde gjort det automatisk via nLite, så var det ikke noget du skulle bekymre dig om - du skulle blot angive den driver du allerede havde fundet ;)