Avatar billede peterkopi Nybegynder
22. januar 2008 - 15:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Acer bærbar på VISTA ryger af trådløst netværk

Vi har et Belkin Wireless Netværk (opdateret: firmware 9.01.07) med 2 bærbare tilsluttet trådløst og en stationær tilsluttet routeren med kabel.

Den nyeste bærbare, en Acer Extensa 5420 på VISTA, ryger af, hver gang den går fra dvale/standby. Det er p....irriterende!

Hvad kan vi gøre?

Det skal med, at den gamle bærbare, en HP Pavilion zv5000 stabilt er på netværket, også efter dvale/standby.

Vi anvender MAC Address Filtering, hvor alle 3 pc'ers MAC Adr. er tastet ind.
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. januar 2008 - 15:23 #1
Den lukker vel netværkskortet ned ved standby??
Avatar billede peterkopi Nybegynder
22. januar 2008 - 15:56 #2
Ja - eller øh, det ved jeg ikke. Men hvis den gør, så gør den vel også på min XP, ikke?
Hvis jeg kunne svare ja til dit spørgsmål, ville det vel også være sådan, at Acer'en skulle (gen-)åbne netværkskortet, når den går ud af standby eller dvale, ikke?
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2008 - 16:54 #3
På Vista: Klik på netværksikonet ved siden af uret. Klik på den forbindelse der er vist på "pop-up" vinduet.

I det vindue der kommer frem klikker du på "Vis status".

I næste vindue klikker du på "Egenskaber". Klik "Fortsæt" hvis der kommer et vindue op med at give tilledelse.

I det næste vindue klikker du på "Konfigurer" knappen.

Vælg fanen Strømstyring. Fjern flueben.

Klik Ok, Luk, og luk det sidste vindue. Genstart.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
23. januar 2008 - 04:30 #4
Jeg kan ikke finde fanen "Strømstyring" - hverken i Egenskaber for vores netværk eller for netværkskortet.
Men jeg har fundet en mulighed for at slå "Minimalt strømforbrug" fra (valg: Aktiveret / Deaktiveret i rulle menu) under egenskaber for netværkskort.

Det har jeg netop gjort og efter genstart går den på netværket - som forventet. For det er som nævnt ikke et problem at logge på det trådløse netværk ved Start/Genstart.

Nu afventer jeg lige (..med nogle timers forsinket søvn *S*) og ser på, om Acer'en vil logge på netværket efter dvalen, som jeg netop har aktiveret. Foreløbig tak for tippet og pænt godnat...
Avatar billede peterkopi Nybegynder
23. januar 2008 - 14:23 #5
Det ville den ikke. Så med mindre tippet fra justrace igår kl. 16:54:44 er fulgt "forkert" (fanen "Strømstyring" kunne ikke findes), skal der et andet tip på bordet.

Nogen forslag?
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. januar 2008 - 14:44 #6
Gå i din device manager -> gå i egenskaber for netværkskortet -> power management eller lign, og fjern fluebenet i at den må slukke for at spare strøm.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
24. januar 2008 - 17:24 #7
Det ændrer ikke noget. Andre forslag???
Avatar billede peterkopi Nybegynder
21. maj 2008 - 01:32 #8
Mærkeligt!
Avatar billede peterkopi Nybegynder
28. maj 2008 - 01:36 #9
MICROSOFT HAR ET RÅD!

Hvis andre har oplevet de samme problemer, er der et løsningsforslag her: http://support.microsoft.com/kb/928152/da