Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
24. januar 2008 - 12:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mac kode kan ikke åbnes i Notesblok

Hej Eksperter.

Jeg har lige fået en Mac som jeg bruger til at programmere på. Når jeg så åbner koden i Notesblok på en PC er koden "ulæselig" iform af at den sætter mærkelige tegn ind.

Nogen der kender en løsning på dette?
Avatar billede powerpunk Nybegynder
24. januar 2008 - 13:04 #1
Skyldes givetvis at Mac bruger et andet karaktersæt end PC.

Kan du få Mac'en til at gemme filerne i et kendt karaktersæt (f.eks unicode)?

ellers prøv evt. http://www.fingertipsoft.com/csconv/index.html (Jeg har ikke selv erfaring med dette program - men det påstår at kunne oversætte fra Mac til PC
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
30. januar 2008 - 00:24 #2
Jeg kan godt sætte karaktersæt i mit Dreamweaver, har prøvet Unicode UTF-8 og Vesteruopæisk (Windows) og mange andre.. Men med præcis sammen resultat.

Det jeg leder efter ikke et program der kan oversætte det men en måde at få dreamweaver til at gemme koden så den kan ses på en Windows maskine i notepad.
Avatar billede powerpunk Nybegynder
30. januar 2008 - 08:18 #3
Hvis du kan gemme i Unicode burde det du på begge sider...

Har du mulighed for at prøve at paste noget af den "mærkelige kode" ind
Avatar billede powerpunk Nybegynder
30. januar 2008 - 08:18 #4
(Det skulle så ikke have været et svar...bare afvis...)
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
30. januar 2008 - 17:28 #5
Jamen det har jeg jo lige prøvet at fortælle dig at det ikke gjorde. Så hvis du ikke har nogen indvendinger til dette indlæg som kan hjælpe så stop med at svar.
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
18. september 2008 - 20:30 #6
Lukker