Avatar billede aabfreak Nybegynder
25. januar 2008 - 19:39 Der er 7 kommentarer

Photoshop - koster det virkelig 8000 kr.

Jeg vil gerne have photoshop, og da jeg gik ind på denne hjemmeside for at se hvad det kostede- ja, så kostede det 8000 :O ?`

https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-DK&

Kan det virkelig passe? Fås  det ikk billigere ?

//Christian
Avatar billede sonnic Juniormester
25. januar 2008 - 19:49 #1
Ja det er prisen..
Du kune evt. se om du ikke kan få vers. 7.0 den er en del billigere, og virker fint til alm. billedbehandling mm. men det kommer selvfølgelig an´på dine krav.
Villy
25. januar 2008 - 19:51 #2
.... og ellers er der jo det billiugere alternativ Photoshop Elements til ca. kr. 700.
Avatar billede prodic Mester
25. januar 2008 - 20:02 #3
Vær opmærksom på at de 8000,- kroner er for den danske udgave af Photoshop.
De fleste anvender almindeligvis den engelske udgave, som koster 6400,-

Med lidt held kan du finde en gammel udgave til salg på nettet og købe en opgraderingslicens.
Vær igen opmærksom på at ikke alle ældre versioner er opgraderbare. Mener max. er 4 versioner tilbage.
Det lille trick kan, hvis det lykkedes, spare dig for mange penge.
Avatar billede goose Nybegynder
25. januar 2008 - 20:04 #4
Jeg købte en version 5 på QXL til kr. 500 og så en opgradering til CS for ca. 1000, så min CS har kostet mig 1500.

Det eneste en opgradering kræver er, at du kan sætte en CD i drevet fra en tidligere version.

/Goose
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. januar 2008 - 20:44 #5
endelig kunne du vælge det gratis GIMP der er en photoshop clon der selvfølgelig ikke kan helt det som photoshop kan.
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. januar 2008 - 23:22 #6
Eller Paint det er også gratis
18. marts 2008 - 11:23 #7
Lukketid ???