Avatar billede grise_bassen Nybegynder
26. januar 2008 - 10:40 Der er 3 kommentarer

batch fil der henter oplysiniger fra album

hvordan gør man hvis man vil have lavet en trackliste af et album man har liggende på computeren,
så man er fri for at side og copy og paste.
der måtte også gerne komme oplysninger som

Kunstner
Album titel
Udgivelses år
Bithaststighed
Genre

mvh grise_bassen
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 13:14 #1
er det mp3 filer ?
Avatar billede montago Praktikant
25. februar 2008 - 16:23 #2
Installer den nyeste Winamp 5.52

sørg for under setup, at vælge "Auto Tag from Gracenote"

herefter kan du markere x-antal mp3'er og WMA filer i winamp, og sige "Send til" 'auto tag'

filerne analyseres - hvorefter du kan sige til og fra hvilke filer som er rigtig navngivet.

Supernemt !
Avatar billede montago Praktikant
25. februar 2008 - 16:25 #3
hvis du derimod skal lave en liste af filerne, kan du i Winamp trykke CTRL + ALT + G... så hvidt jeg husker... derefter vil den lave en HTML side med ID3 oplysningerne...

alt efter hvad du har valgt af MPEG navn-givning i winamp preferences...