Avatar billede kwan112 Nybegynder
29. januar 2008 - 15:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Print Management GPO

Hej

Jeg vil hørre, om man i EN GPO (hvor der er tilføjet mange printere) kan lave regler, til at uddele printere til specifikke PC'er/organitioner i et AD?

Pointen er, at jeg ikke er intereseret i en GPO, per printergruppe. Da der i såfald vil værre utroligt mange GPO'er, som PC'erne skal igennem når de logger på.
Avatar billede leif Seniormester
29. januar 2008 - 20:48 #1
Jeg kører personligt med Grupper hvor enten Medarbejderen eller Computeren er medlem af.

I scriptet tjeckes så om computeren er medlem og er den det så tilføjes printeren
Avatar billede strych9 Praktikant
29. januar 2008 - 20:51 #2
Så vidt jeg ved kan man i 2003 server ikke gøre dette direkte med en GPO.

Men som leif siger kan man gøre det med et script...
Avatar billede kwan112 Nybegynder
30. januar 2008 - 09:35 #3
Jeg ved godt, <t det kan gøres med grupper i AD'et. Men pointen med Print Management er jo at bruge GPO'er til at styre printertildelingen med. Problemet er jo så bare, at man ikke spare noget, hvis man skal have ligeså mange GPO'er, som man har grupper nu. ved man kan scripte sig ud af det med Grupper i AD, men når der er rigtig mange printere. (over 800) så er det meget tungt for PC'erne at logge på.
Avatar billede leif Seniormester
30. januar 2008 - 11:21 #4
Du skal jo på den ene eller anden måde fortælle systemmerne hvilke printere der skal hvor hen uanset hvilken løsning du vælger
Avatar billede kwan112 Nybegynder
30. januar 2008 - 14:34 #5
Ja, det kan jeg godt se.

Er der nogle der har haft succes med at Deploy printere ud via GPO'er i store organitianoer?
Avatar billede leif Seniormester
30. januar 2008 - 14:47 #6
Jeg har desværre ikke så mange printere som dig, men jeg tror jeg havde valgt en GPO løsning
Avatar billede kwan112 Nybegynder
30. januar 2008 - 15:04 #7
Vi køre nu med en løsning hvor det hele bliver scriptet ud, via Resursegrupper i vores AD. Det er ret resursekrævene som det er nu, når vi starter PC'er op. (scriptet tilføjer printere vid at se vhilke resursegrupper maskinerne er medlem af) Jeg har forhørt mig, og har fået fortalt at hvis man køre med GPO'er, der skal en PC igennem alle GPO'erne, som kan gå hen og være ret krævende, er dette korrekt? Jeg vil jo mene, at det kommer anpå, hvor i organitionen GPO'en bliver lagt.
Avatar billede kwan112 Nybegynder
30. januar 2008 - 15:05 #8
Jeg er nemlig selv mest huk på GPO løsningen, hvor Print management, som er i 2003 R2 anvendes.
Avatar billede leif Seniormester
30. januar 2008 - 15:50 #9
Jeg har ikke selv fået opgraderet til 2003 R2 endnu desværre
Avatar billede kwan112 Nybegynder
30. januar 2008 - 15:58 #10
Oki..

Det har vi netop gjort for et par måneder siden, og det er derfor jeg er kommet frem til, at jeg vil udnytte de nye funktioner som er muligt.
Avatar billede strych9 Praktikant
30. januar 2008 - 19:37 #11
Hvad med kix script? Det er grimt, men det virker. Der er en if InGroup klausul i det som er nyttig.
Avatar billede kwan112 Nybegynder
30. januar 2008 - 21:42 #12
Ja, men pointen er jonetop at benytte mig af Print management i 2003 R2, da det samtidigtnemt giver mig administration over samtlige printere/printservere vi en og samme server.

Men har du et link til en kix script eksempel?
Avatar billede kwan112 Nybegynder
06. februar 2012 - 12:47 #13
har vidst været væk længe