Avatar billede graae Nybegynder
30. januar 2008 - 10:27 Der er 5 kommentarer

Opret cookie og redirect afhængig af cookiens værdi

Hej alle. Jeg har brug for to scripts til to dokumenter.

Først skal jeg have oprettet en cookie med en værdi. Det skal bruges for at jeg kan registrere, når en besøgende kommer ind på min hjemmeside gennem min underpartner. Så cookien kan fx hedde "partner" med værdien "partnernavn1". Når cookien er oprettet skal den besøgende bare sendes ind på min forside "default.asp". Cookien skal slettes efter 30 dage.

Det andet dokument er en redirect-funktion som afhænger af værdien af ovenstående cookie. Hvis "partner"="partnernavn1" skal der redirectes til "side1.asp" og ellers skal brugeren bare til "side2.asp".

En flink gut der kan hjælpe mig?
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2008 - 21:49 #1
<ole>

Jeg kan ikke helt blive klog på din struktur, men du kan ikke umiddelbart sætte/læse cookies på tværs af domæner  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede graae Nybegynder
30. januar 2008 - 23:19 #2
Hej ole.. Sætter pris på din kommentar. Cookien skal ikke arbejde på tværs af domæner.. Under samme domæne skal den ene side lave en cookie og så sende brugeren videre til min hovedside.. Den anden side skal læse cookien og hvis værdien er værdi1 skal brugeren sendes til et eksternt link1 og hvis ingen værdi (dvs. cookien eksisterer ikke) skal brugeren sendes til eksternt link2.. Giver det mening? Har sgu rimelig meget brug for hjælp :S
Avatar billede roenving Novice
30. januar 2008 - 23:25 #3
Måske kan du lave det ved at registrere hvad httpreferrer indeholder, men jeg har heller ikke lige forstået dit formål !-)
Avatar billede graae Nybegynder
31. januar 2008 - 01:03 #4
Jamen det er simpelt og handler ikke om httpreferrer.. På side1 skal javascriptet blot lave en cookie med en værdi der hedder partner1. Siden ligger på mit domæne! Side 2 skal læse værdien af cookien og hvis værdien=partner 1 sende brugeren til en side og ellers sende brugeren til en anden side.
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2008 - 01:16 #5
Jeg undrer mig også over formålet. Ville det ikke være oplagt at gøre med ASP? :)