Avatar billede virtualdurran Nybegynder
30. januar 2008 - 17:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af optisk kabel.

Jeg er i den situation at jeg pt har en reciever og en PS3, som begge to har optisk udgange. Problemet ligger så i at der i mit surround sound anlæg kun er EN optisk indgang. Findes der en løsning på dette, som ikke involvere at købe et nyt anlæg?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede bentemil Praktikant
30. januar 2008 - 18:47 #1
Avatar billede Beach Mester
30. januar 2008 - 23:16 #2
Du skal bruge sådan en fætter her--->
http://www.av-cables.dk/optisk_digital/optisk_toslink_splitter/optisk_toslink_omskifterboks_3_vejs_611_da.html
Så kan du tilslutte op til 3 optiske kilder til en optisk indgang.

Det er vigtigt at det er en opskifter og ikke en splitter da de 2 optiske udgange derved vil blive blandet hvilket vil medføre 0 lyd:-)

//Beach
Avatar billede virtualdurran Nybegynder
01. februar 2008 - 13:01 #3
Den er til standard firkantede optiske stik? Jeg har ingen anelse om hvad de hedder sådan noget.
Avatar billede Beach Mester
02. februar 2008 - 02:15 #4
Det er toslink du skal bruge--->
http://da.wikipedia.org/wiki/TOSLINK

Og... Jeps, den omskifter jeg linker til, kan tilsluttes 3 toslink afspillere og derefter kaste udgangen ind i din forstærker

//Beach