Avatar billede densprudlendeabe Nybegynder
30. januar 2008 - 18:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Må man eje et hus og leje en lejlighed vedsiden af

Hej.
Mit spørgsmål er om man må eje et hus, og så leje en lejlighed via boligforening, så man har 2 boliger på samme tid.
På forhånd tak
(Har brug for pålidelig kilde)
Avatar billede a1a1 Novice
30. januar 2008 - 18:39 #1
ja, du må godt have en lejlighed og et hus.

Der er dog nogle huse der har bopælspligt (dvs. du skal bo der, og have post adresse der (du kan blive checket om du bor der, lidt ala det der sker med dem der kun har en post adresse i sverige (for det meste for at få en billig bil) ), og de fleste boligforeninger "kræver" at du har adresse der..

Der var en minister der kom i "søgelyset" for et par år siden (havde vist en gammel gård, hvor der var bopælspligt, men han boede i kbh.)

summasummarum, så kommer det an på huset og lejlighedens boligforening
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. januar 2008 - 18:49 #2
Avatar billede rynke10 Novice
04. februar 2008 - 07:05 #3
Hvis du lejer huset ud er der ingen problemer. Hvis et hus står tomt i længere tid og der er mangel på boliger i området, så kan du blive tvunget til at tage en lejer.