Avatar billede michaelkaas Nybegynder
31. januar 2008 - 09:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Terminal Server kan ikke findes?

Hey eksperten.

Har en windows 2000 terminal server, men.. når jeg går ind "terminal Services Licensing" så siger den "no terminal server licensing server is availabel. o.s.v" hvad dælen?? den har fungeret fint i lang tid, og nogle folk som logger på får en Licensing protocol error.. og kan ikke connete. og har prøvet at fjerne MSLicensing i Regedit.

Nogen andre som har prøvet det samme som har en løsning?

M.v.h MichaelKaas
Avatar billede hca_hca Nybegynder
01. februar 2008 - 15:13 #1
Hej

Hvor lang tid er 'den har kørt i lang tid uden problemer'? Omkring 180 dage, som er det du kan køre gratis (mener det er 180 dage kan også være 120 dage) på terminal server, herefter skal du registrere den via administrator tools -> Terminal Server Licensing. Her kan du oprette den via web eller ringe ind til Microsoft. Hvis evt. du har en anden server som håndterer dette kan du pege på den.

/Henrik
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
02. februar 2008 - 18:09 #2
Jamen der er ingen ting derinde, Er sikker på det er længere tid, der er også købt licenser til det.. men når du går ind i Terminal Licensing så kan den ikke connecte til terminal serveren, den siger der er ingen til rådighed..
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
29. januar 2009 - 14:15 #3
Ingen svar