Avatar billede jweber Nybegynder
01. februar 2008 - 14:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

load php variabler ind i Flash

Jeg har i mit php dokument hvor flash filen ligger udskreveet følgende:

echo ?gallery=$galleri;

men hvordan for jeg Flash til at læse denne variabel?
Avatar billede w13 Novice
01. februar 2008 - 14:38 #1
Du kan bruge flashvars (http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_16417&sliceId=2). Det går ud på at man så overfører det i <object>-koden til flash'en med attributten flashvars="gallery=noget&vaerdi=andet"
Avatar billede jweber Nybegynder
01. februar 2008 - 14:54 #2
Det er jo egentlig smart nok ja, men hvordan ser selve actionscriptet ud?
Avatar billede w13 Novice
01. februar 2008 - 15:05 #3
Jeg mener bare, du kan bruge det, som normale variabler.. Altså variablen "gallery" indholder så "noget".
Avatar billede jweber Nybegynder
01. februar 2008 - 15:08 #4
jeg har et dynamasik tekstfelt med navnet textBox og følgende actionscript:

_root.textBox.text=gallery;

men jeg for bare skrevet undefined i tekstboksen
Avatar billede w13 Novice
01. februar 2008 - 15:17 #5
Hvordan ser HTML-koden ud til flashen nu, altså der hvor du bruger flashvars?
Avatar billede jweber Nybegynder
01. februar 2008 - 15:22 #6
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" width="544" height="281" id="MultiFileUploader" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
      <param name=FlashVars value="gallery=hej">
<param name="movie" value="flash/MultiFileUploader.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><embed src="MultiFileUploader.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="544" height="281" name="MultiFileUploader" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>
Avatar billede w13 Novice
01. februar 2008 - 15:37 #7
Du skal også have en attribut på embed-tag'et:

<embed src="MultiFileUploader.swf" flashvars="gallery=hej"...
Avatar billede jweber Nybegynder
01. februar 2008 - 15:41 #8
super så er der hul igennem, synes jeg havde prøvet med både en param og på embed taget, men kan være at det skal være begge steder. Det virker i hvert fald nu, man ge tak for hjælpen.

Smid du bare et svar.
Avatar billede w13 Novice
01. februar 2008 - 15:54 #9
Oki! =)
Avatar billede w13 Novice
01. februar 2008 - 15:54 #10
Det skal nemlig være begge steder ja, for some reason.