Avatar billede the_email Nybegynder
03. februar 2008 - 14:58 Der er 1 løsning

Program til at skære ud af scannet billede

Jeg søger et program der kan skære ud af scannet billede.

Sagen er den at jeg har en masse gamle fotos jeg vil have scannet ind og digitaliseret.
Det kunne sætte tiden det tager væsentligt ned, hvis der fandtes et program det selv kan skære og navngive billederne.

Man skulle så kunne ligge fire fotografier i scanneren  - trykke på en knap og den skulle så lave fire filer der kunne hedder Billede_001, Billede_002 osv..

Kender nogen sådan et program? Skulle det koste lidt er det ikke et problem.

/EmailFX
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2008 - 16:56 #1
Det kan du med paint, der medfølger i windows, ellers kan photoshop en helt masse med indscannede billeder, klippe dem ud, fjerne støv, rette dem op osv sov. Også Irfanview kan vist dette. Den nyeste version af photoshop kan så vidt jeg husker klippe 4 indscannede billeder ud automatisk og rette dem op samtidig