Avatar billede sabumnim Novice
03. februar 2008 - 17:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

multiple upload, hjælp

Hej alle

Jeg har fundet følgende script som er inddelt i tre dele og som skulle uploade de indsatte informationer i en mappe af en slags.

Der er med andre ord ikke tale om at det skal uploades og indsættes i DB, blot uploades til en mappe på webhotellet.

Desværre kan jeg ikke umiddelbart se hvor navnet på mappen skal benævnes.....håber I kan hjælpe og gerne hurtigt.

Upload form del 1:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
<form name="form1" method="post" action="upload2.php">
<p>Indtast det antal upload bokse du &oslash;nsker. Max = 9.</p>
<p>
<input name="uploadNeed" type="text" id="uploadNeed" maxlength="1">
</p>
<p>
<input type="submit" name="Submit" value="Submit">
</p>
</form>
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Slut på del 1

Upload form del 2
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
<form name="form1" enctype="multipart/form-data" method="post" action="uploadprocess.php">
<?
// start of dynamic form
$uploadNeed = $_POST['uploadNeed'];
for($x=0;$x<$uploadNeed;$x++){
?>
<p>
<input name="uploadFile<? echo $x;?>" type="file" id="uploadFile<? echo $x;?>">
</p>
<?
// end of for loop
}
?>
<p><input name="uploadNeed" type="hidden" value="<? echo $uploadNeed;?>">

<input type="submit" name="Submit" value="Start upload"></p>
</form>
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Slut på del 2

Upload processing, del 3
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
<?
$uploadNeed = $_POST['uploadNeed'];
// start for loop
for($x=0;$x<$uploadNeed;$x++){
$file_name = $_FILES['uploadFile'. $x]['name'];
// strip file_name of slashes
$file_name = stripslashes($file_name);
$file_name = str_replace("'","",$file_name);
$copy = copy($_FILES['uploadFile'. $x]['tmp_name'],$file_name); //Har en formodning om at det er her mappe navnet skal sættes
// check if successfully copied
if($copy){
echo "$file_name | uploaded med succes!<br>";
}else{
echo "$file_name | kunne ikke uploades!<br>";
}
echo "<a href=\"upload.docs.php\">Tilbage til upload igen</a>";
} // end of loop
?>
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Slut på processing, del 3

Please help!!
//Carsten
Avatar billede jweber Nybegynder
03. februar 2008 - 22:42 #1
Du har helt ret i din formodning, det er nemlig den rigtige linie du har fat i. Du kan f.eks ændre linien til:

$copy = copy($_FILES['uploadFile'. $x]['tmp_name'],"image/gallery/".$file_name);

Så bliver billederne smidt i en mappe der hedder gallery inde i en mappe der hedder image.
Avatar billede sabumnim Novice
04. februar 2008 - 08:49 #2
Hej Jweber

Jeg tager lige en tester på dette når jeg får startet dyret op derhjemme og melder så tilbage.

//Carsten
Avatar billede sabumnim Novice
07. februar 2008 - 21:44 #3
Hej Jweber

Har nu sat ændret Upload Processing til følgende:
<?
$uploadNeed = $_POST['uploadNeed'];
// start for loop
for($x=0;$x<$uploadNeed;$x++){
$file_name = $_FILES['uploadFile'. $x]['name'];
// strip file_name of slashes
$file_name = stripslashes($file_name);
$file_name = str_replace("'","",$file_name);
$copy = copy($_FILES['uploadFile'. $x]['tmp_name'],"../files".$file_name); //ændring her til ../files
// check if successfully copied
if($copy){
echo "$file_name | uploaded med succes!<br>";
}else{
echo "$file_name | kunne ikke uploades!<br>";
}
echo "<a href=\"upload.files.php\">Tilbage til upload igen</a>";
} // end of loop
?>

Er der andre steder det kan være gået galt?
Mappen er chmod til 777 og ligger på en linux platform

//Carsten
Avatar billede sabumnim Novice
19. februar 2008 - 20:49 #4
Jweber

Håber du lytter med derude og kan hjælpe mig.

Det her upload det virker ikke, jeg har rettet koden til så mine filer bliver lagt op i en mappe der hedder files og liger et niveau oppe i forhold til udgangsmappen.

Kan du se hvad der skyldes min manglende succes?

Har som sagt chmod mappen files til 777

//Carsten
Avatar billede sabumnim Novice
20. februar 2008 - 18:09 #5
Hejsa,

Denne tråd er lukket idet jeg har fundet løsning andet steds på exp.dk, som virker.

//Carsten