Avatar billede abdulrich Nybegynder
03. februar 2008 - 20:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Alarm til privat hjem

Da vi er en del hjemmefra efterhånden, overvejede at få en alarm i huset. Det eneste jeg umiddelbart kan finde (bare ved søgning på Google), er G4S. Hvad findes der af alternativer? Jeg mener, hos G4S betaler man jo også et abonnement pr. måned osv. Findes der nogle, men bare kan slå fra som nabo eller lign.? Er der nogle af jer der har erfaringer?

Vi har ikke nogle bestemte genstande der skal sikres, men det er bare sådan for at gøre mest muligt for, at man ikke kommer hjem, eler vågner op, til uventet besøg.
Avatar billede gnuff Praktikant
03. februar 2008 - 21:29 #1
Tjah, lidt erfaring har jeg vist, da jeg er vagt i det nattelige :)

Det hele afhænger af hvor sikret du vil have det, skal der ringes op til dig/naboer eller venner, eller skal du have et opkald der går til en kontrolcentral, der så sender en vagt ud ved alarm, eller skal du bare have noget der larmer?

Mulighederne er næsten uendelige, når bare man ved hvad man vil have, og efter hvad man vil betale
Avatar billede aros Nybegynder
03. februar 2008 - 21:30 #2
Nu ved jeg ikke hvorfra i landet du er, men der er flere muligheder.
De 2 "store" er G4S (tidligere falck Securitas) og dansikring direct (www.dansikring-direct.dk).
Derudover er der et hav af mindre alarmselskaber (prøv at søge på f.eks de gule sider under vagtselskab/vagt)

Ellers kan man f.eks i silvan købe et sæt som man sætter sammen som man vil, den ringer ikke til noget alarmselskab men f.eks til forudindkodede tlf.nr. (mener det hedder Gripo).
Denne faldt jeg lige over på nettet, den kan noget ala det samme: http://superkoeb.dk/traadloes-alarmanlaeg-36/traadloes-alarm-63.html

Det skal siges at jeg ingen erfaring overhovedet har med disse alarmer udover den fra G4S som var i den butik jeg arbejdede i og som ikke kan sammenlignes med noget til private
Avatar billede aros Nybegynder
03. februar 2008 - 21:30 #3
4 sek for langsom *ss*
Avatar billede abdulrich Nybegynder
03. februar 2008 - 21:48 #4
gnuff>> Jeg har egentlig bare brug for et alarmsystem, der kan give lyd fra sig, når vi ikke er hjemme. Jeg har ikke brug for at få en vagt ud, men har det måske bedst med at der er en form for central, der har kontrol med at skidtet virker. Jeg er bare træt af at man skal betale abonnement, hvis ikke man ønsker at bruge skidt i et halvt år eksempelvis.
Avatar billede gnuff Praktikant
03. februar 2008 - 22:10 #5
En alarm som du ikke skal betale abn. på kan ikke overvåges af en kontrolcentral, men som aros sagde så kan du købe en Gripo, som f.eks ringer til din mobil hvis alarmen går i gang, dette system kan endvidere udvides med flere overvågningskameraer som kan sættes til at optage når der er bevægelse ved dem.
Denne alarm kan både laves med sirene og som lydløs, jeg har selv et Griposystem i mit private hjem, og det har virket fint for mig
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2008 - 23:10 #6
Du vil gerne have at nogen kan kontrollere om det virker, men du vil ikke betale.

Sikkerhed koster penge og sådan er det.

Du skal gøre op med dig selv hvor vigtigt det er at nogen laver en respons på en evt. alarm. Hvis du vil have andre til det og du ikke i første omgang skal være indblandet så koster det.

Nu ved jeg ikke hvor stor ejendommen er, men G4S' mindste pakke: http://g4s.dk/dit_hjem/bestil_alarmen_online/100_kvm_-_grundpakke.htm
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2008 - 09:04 #7
Jeg har i mit hus følgende (lidt ældre udgave end den i linket)
1 stk. central, trådløse bevægelses sensor i samtlige rum, kontakt på bag/ forgangsdør. (skjult i karmene)
Hovedcentralen sidder på loftet og controlpanelet sidder på enevæg i baggangen.
Når den er installeret osv., så skal man i f.eks mit tilfælde vælge 4 telefon numre som alarmen ringer op til i vilkårlig rækkefælge.
Naboen (erne) er jo så iblandt disse numre.
Hvis det første telefon nummer trykker på Firkant tasten, så går alarmen ikke videre til næste nummer. Hvis det første nummer ikke blive taget eller der ikke blive trykket på firkant tasten, ja så ringer den næste nummer og osv.
http://www.ef-sikring.dk/index.php?produkter

Men der findes jo et hav af forskellige sikrings firmaer rundt om i landet, så der er sikkert også en i dit område.
Tillige er der sirene i huset og udenfor huset (skjult)og jeg kan godt sige, at det LARMER.
Avatar billede martin_moth Mester
05. februar 2008 - 10:07 #8
Hvis du har en IHC elinstallation i dit hus, kan du købe ekstra stumper, der kan tænde lydgivere, blinke med lys osv, og sende en SMS til din mobil ved aktivering af alarm. Inget alarmselskab behøver at blive involveret.

Sencorene kan så samtidigt fungere som automatisk lystændere/slukkere (tænder lys ved bevægelse i rummet, slutter igen efter lang tid uden bevægelse osv)

Men ellers spørg den lokale elektriker - jeg kender ham her http://boelt.dk/arbejdsomraader.html og de installere "mindre alarmsystemer"
Avatar billede oz3tl Nybegynder
09. februar 2008 - 21:00 #9
Nu ved jeg ikke hvor i landet du er bosiddende men der er selskaber der tilbyder alarmer med opringning til den vægter der har vagten den pågældende dag, og det koster såvidt jeg ved kun udrykningsgebyr ved alarm.

M.V.H.
TLV
Avatar billede abdulrich Nybegynder
10. februar 2008 - 19:52 #10
Hvis ikke man orker at surfe rundt i evigheder efter de forskellige løsninger, virker G4S som det mest oplagte og komplette, så det tror jeg det bliver.

Jeg synes Aros fortjener pointene. Han er hurtigt ude med en bredt svar, men med konkrete muligheder. Aros, smid et svar....!
Avatar billede abdulrich Nybegynder
19. februar 2009 - 21:00 #11
Aros - ikke noget svar?
Avatar billede aros Nybegynder
10. juni 2009 - 11:47 #12
Sorry for det sene svar, havde bøvl med min mail
Avatar billede KimK1703 Nybegynder
18. april 2010 - 20:53 #13
Her er en side som sammenligner forskellige alarmer til private hjem:
http://www.privat-alarmer.dk/
http://www.privat-alarmer.dk/boligalarmer/
Avatar billede KaareK Nybegynder
12. maj 2010 - 18:01 #14
Hej.

Jeg har selv erhvervet mig et nyt alarmanlæg for nogle få måneder siden og der er nok af alternativer at vælge imellem uden at man behøver at lægge en formue i bl.a. abonnementer hos de store tyverialarm selskaber.
Min egen tyverialarm er sat til at sænde sms og ringe til undertegnede selv, familiemedlemmer og en nabo. Derudover har jeg installeret røgsensor tæt ved brændeovnen og en lille smart sirene med et rødt blink ude under garagen så mine naboer kan høre hvis der kommer "ubudne gæster" Jeg har betalt under 3.000 kr. for hele sættet som er fra www.daseco.dk Der er også andre lignende firmaer, men dette system passer til mit temperament og var i min prisklasse. Håber at andre kan bruge min erfaring og mit "detektivarbejde". :) Mvh. Kaare K
Avatar billede Diingle Nybegynder
25. juli 2010 - 11:05 #15
Inden man begynder at bruge alt for mange penge på tyverialarmer, vil jeg anbefale at man klikker ind på www.dkr.dk - også kendt som det kriminal præventive råd.
Der kan man finde mange gode tips til hvordan man undgår indbrud.

Går man skridtet videre og vil have en tyverialarm, vil jeg anbefale en alarm med tilkobling til en vagtcentral. Det giver f.eks. en billigere indbo forsikring. Se tyverialarmer fra de store alarmselskaber på www.alarmoversigt.dk.

Husk også at få en konsulent ud først! Det er gratis hos de store selskaber i DK.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
12. april 2013 - 17:47 #16
Ved godt det er en ældre tråd det her. Men siden den ligger langt fremme må Google og der er sket en del siden trådstart, vil jeg lige bringe et aktuelt link ind som handler om tyverialarmer til private: http://dit-indbo.dk/alarmer-til-private
Avatar billede rasmustroelsen Nybegynder
12. november 2013 - 09:32 #17
Hvis I er meget væk hjemmefra, vil jeg anbefale en alarm, som automatisk sender signal til en vagtcentral. På den måde er der nogen, som hurtigt rykker ud, uanset hvor i verden I er. Nabohjælp er godt, men man kan jo ikke forvente, at de holder øje konstant ...
Jeg har selv købt en tyverialarm med tilkobling til en alarmcentral, som jeg er meget glad for. Du kan evt. kontakte en låsesmed for at få mere at vide om de forskellige muligheder. Jeg kan anbefale http://www.tidens-laase.dk/

Håber I finder en løsning!
Avatar billede Christian1979 Praktikant
02. februar 2018 - 11:02 #18
Vi endte med at købe en alarm, der både inkluderer indbrudsalarm og brandalarm med røgalarmer og varmefølere. Det har vi slet ikke fortrudt på noget tidspunkt.
Jeg synes det var ret smart, at man kan samle det hele i ét - og så kan man selv vælge, om man vil have den koblet op til alarmcentral.
Vi fik hjælp til vores fra dem her: https://www.certego.dk/da/site/certegodk/sikring-til-private/tyverialarm-til-private