Avatar billede haute Nybegynder
04. februar 2008 - 20:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Defekt afbildning - Windows starter ikke

Hej

Når jeg tænder min computer og den så har loadet "loadet" Windows og det er meningen, at jeg skal komme til det sted, hvor man logger på med sin bruger eller administrater for at komme ind i selve Windows, så kommer der en boks frem, hvor der står følgende:

"Services.exe - Defekt afbildning"
"Programmet eller DLL'en C:\Windows\System32\OLEAUT32.dll er ikke et gyldigt Windows-billede. Kontroller dette med din installationsdiskette."

Så trykker jeg ok, og der kommer så en boks, hvor der står det samme bare med følgende overskrift:

"lsass.exe - Defekt afbildning"

Derefter kommer jeg så til der, hvor man logger på. Det er dog den "sparsomme" version af Log On-billedet. Altså bare et lille vindue i stedet for det, hvor man kan se ens billede og alt det der. Jeg logger på og får derefter yderligere to meddelelser. Der står det samme i dem, men de har hver især følgende overskrifter:

"Userinit.exe - Defekt afbildning"
"Explorer.exe - Defekt afbildning"

Jeg kan se mit baggrundsbillede men intet andet. Ingen start-menu eller lignende.

...

Jeg vil ikke formattere, da jeg har et hav af vigtige dokumenter til mit studie og andre ting, jeg ikke bare lige kan miste så let. Jeg vil gerne reparere det med min Windows-cd, men problemet er bare, at jeg ikke kan finde ud af det. Er der nogen, der kan hjælpe mig med dette? Andre løsninger er velkomne!

På forhånd tak...

Mvh
Steffen Stubager
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. februar 2008 - 21:02 #1
Det er MEGET let at forsøge med en repair med XP disk. Man skal bare ikek følge vejledningen :-)

Det du skal gøre er at boote på din CD. Vælge at du vil installere Xp, den spørger så hvor, du siger c:\windows, så siger den halløj, der findes allerede en installation der, hvad vil du gøre, overskrive eller reparare.
Der vælger du repair og så går den igang, det ligner en normal installation men det er en repair.

For en sikkerheds skyld vil jeg anbefale at du laver en backup inden, evt ved at flytte din disk over i en anden maskine.

//akj
Avatar billede haute Nybegynder
04. februar 2008 - 21:05 #2
Hej akj

Ja, jeg har prøvet at gå ind i repair ved boot, men problemet er, at den går ind i noget DOS-lignende, og jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kan finde ud af alle de kommandoer.

Sidst jeg løste et lignende problem fik jeg en masse kommandoer, jeg skulle skrive, og så funkede det til sidst.

Mvh
Steffen Stubager
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2008 - 21:08 #3
Avatar billede haute Nybegynder
05. februar 2008 - 08:57 #4
Mange tak for det!
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 23:00 #5
Jeg smider et svar, afvis hvis det ikke kunne bruges