Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 10:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Flash Player 9

Jeg har hentet flash player 9, og nu volder flash problemer igen - men swf vises simpelthen ikke.

Jeg har fulgt: http://blog.deconcept.com/swfobject/
(og hentet seneste version af swfobject)

Dette er min kode - der ikke virker:

<div id="flashcontent">Tekst når ikke flash player</div>
<script type="text/javascript">
var so = new SWFObject("myswf.swf", "soMovie", "400", "100", "8", "#ffffff");
so.write("flashcontent");
</script>

Nogen der kan se, hvad der er galt?

Mvh Lone
Avatar billede per-olof Nybegynder
06. februar 2008 - 11:32 #1
Du glemte ikke <script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script> ind mellem <head> og </head> og placerede swfobject.js på plads
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 11:35 #2
Nopes, det er ikke problemet desværre. Det er på plads (det ved jeg fordi den ellers brokker sig, det gjorde den nemlig først)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 11:36 #3
burde det virke med ovenstående?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 11:37 #4
Det den i øvrigt reagerer med, er at skrive "Tekst når ikke flash player" ... der hvor flashfilmen egentlig skulle være.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 11:43 #5
jeg har også forsøgt mig med object-tagget ... men så siger den hele tiden "klik her for at aktivere og bruge dette object" ... hvilket ikke lige er optimalt med en flash-menu :)
Avatar billede per-olof Nybegynder
06. februar 2008 - 11:45 #6
Du skriver "Jeg har hentet flash player9,..." Er den ok installeret  http://www.adobe.com/products/flash/about/
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 11:53 #7
Version 9,0,115,0 Installed Successfully ;)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 11:53 #8
Jeg kan også godt se filer fra andre sider end min egen ... så problemet ligger hos mig, jeg ved bare ikke hvor
Avatar billede per-olof Nybegynder
06. februar 2008 - 11:57 #9
og har #flashcontent {
        border: solid 1px #000;
        width: ??px;
        height: ??px;
        float: left;
        margin: 5px 20px;

eller så i style
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 11:57 #10
Det ser også ud til at det kun er et problem for version 9 - ellers ville jeg have hørt fra brugerne, og jeg kan se, at de er online

Men jeg hører nok noget når de også får hentet 9'eren
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 11:59 #11
har lige prøvet at sætte det ind - men det sætter bare en ramme om (den stadig forkerte tekst)?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 12:10 #12
kan det være noget i selve flash-filen, som jeg skal lave om? ... mener ikke selv, at det skulle have noget med det at gøre, men det kunne jo være??
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 12:33 #13
Jeg fandt et andet link på eksperten.

Det jeg har gjort er at afinstallere flash player - og derpå installere igen - det virkede! :)

per-olof: vil du ikke lægge et svar, så får du point for tak for tiden :)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 12:41 #14
Linket var i øvrigt: http://www.eksperten.dk/spm/741295
Avatar billede per-olof Nybegynder
06. februar 2008 - 13:03 #15
Jag har jo ikke lavet noget så tag points selv Der er før øvrigt en anden god metode i lighed med swfobject "UFO" http://www.bobbyvandersluis.com/ufo/
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. februar 2008 - 15:55 #16
ok - jeg har ikke tid til at lave så meget om på siden lige i tiden, så længe det virker er det ok lige nu ;)
Avatar billede vat69 Nybegynder
07. februar 2008 - 10:01 #17
Havde nøjagtig samme problem, bruger også swfobject.
men en afinstalation af flash playeren og genindstallering løste problemet.
Håber ikke problemet optræder ved for mange brugere, det bliver nok lidt svært at forklare hvordan de afindstalere og indstaler flash playeren igen :-)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
07. februar 2008 - 10:10 #18
Jeg håber heller ik, at jeg oplever det ofte - men jeg skal nok få det til at virke, hvis brugerne skriver.

Ved nærmere eftertanke er jeg ret sikker på, at jeg har haft det samme problem tidligere.