Avatar billede mister Nybegynder
06. februar 2008 - 18:58 Der er 4 kommentarer

2 Router og 1 internet Forbindelse

Jeg har en D-link DGL-4300 router som virker perfekt i min lejlighed, trådløst til ungerne og mig selv.

Naboen har en Netgear WGR-613-val og telefon gennem Telsome.

Jeg har en 10 Mbit forbindelse og vi har trukket et kabel gennem væggen og der er forbindelse til naboens router.

Problemet er at jeg ikke kan gennemskue hvordan, jeg skal opsætte de 2 router så naboen både kan være på nette og bruge sin telefon. Jeg tro det er noget med at naboens router ikke skal tildele DHCP adresser, men kan i ikke hjælpe………………..

Eventuelt et link til en side hvor det er vist gennem en tour.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
06. februar 2008 - 19:04 #1
Du skal slå DHCP fra på NetGear Routeren og muligvis skal der så også åbnes nogle porte på DGL-4300 routeren.
Avatar billede mister Nybegynder
06. februar 2008 - 19:45 #2
Ja det er jo det med portene, der volder problemet
Avatar billede jc_d-link Praktikant
06. februar 2008 - 19:57 #3
Ved ikke hvilke porte der skal åbnes, kun hvordan man gør det.
Det må du høre leverandøren af telefonen om
Avatar billede 383ci Nybegynder
28. februar 2008 - 21:55 #4
Min erfaring med Telsome, som udelukkende er positiv, er at det bare køre uden problemer. Mener ikke der skal routes overhovedet. Bruger det lige nu på min bærbare, og der er ikke routet noget derover, sidder bag en lukket firewall. Det virker altid når jeg har computeren på nettet. Hvad I evt. skal gøre afhænger af udstyret der bruges til telefonen, men som udgangspunkt skal det bare tilsluttes.
Hvis du sætter DHCP serveren ud af drift i naboens er i på samme subnet, så skal kablet i et LAN stik på begge routere. Så kan i se hinandens maskiner, med de fordele og ulæmper det giver. Dele mapper osv.
Sætter du kablet i LAN porten på din router og WAN på naboens skal DHCP serveren i naboens ikke slåes fra og i kan ikke se hinandens mapper.