Avatar billede djharald Nybegynder
07. februar 2008 - 18:50 Der er 13 kommentarer

mega brug af cpuen

Hejsa folkens jeg står og har en server hos "yourshelter.net"

og det er en Virtual server men dog er det den de kalder "M3"

og det vil sige 1800 mhz 1536 mb ram og 15 gb hd

det jeg så er ude for nu er den bruger så utrolig meget af cpuen på ingen ting. den står faktisk kun og hoster en shoutcast server og der køre den oppe på 80 90 % af cpuen

når jeg kigger under processer i "task manager" ligger der en process der heder "System idle Process" og den bruger "90 - 99%" af cpuen og den bruger "23 - 24k" af ramne også selv om den faktisk intet står og laver så ligger den helt der oppe nogen gange kan den så smutte ned på "15 - 20%" af cpuen.

det vilde af det er at jeg har haft sat den op med en CS server bare for at prøve hvad den sage der lå den samme sted og selve cs serveren hade dårliger ping end hvis jeg hoster på min adsl2+ linje her hjemme?

en server af den klasse her burde da ikke ligge der oppe vel?

lige da jeg fik den lå den på "2 - 4%" af cpuen og jeg har har forsøgt at reinstallere den 3 gange uden held og køre backup tilbage til inden den begyndte på dette.

folkens jeg giver gode point for denne skal have løst det!
Avatar billede madshammer Nybegynder
07. februar 2008 - 20:13 #1
Den der "System Idle Process" skulle gerne "bruge" al den cpu-kraft resten af processerne ikke bruger. Aner ikke hvorfor, men jeg ved at det er normalt.

mvh.
madshammer
Avatar billede strych9 Praktikant
07. februar 2008 - 20:35 #2
Det er en tom process for at få din cpu tid til at give 100 totalt i statistikken...

Rent teknisk er det hvor lang tid OS kernel har benyttet på at sende HLT instruktioner til CPU'en. HLT instruktioner betyder halt, eller stop. Altså for at få processor til at benytte mindre strøm, og fordi processor SKAL behandle instruktioner det antal gange i sekundet som den nu er clocket til.
Avatar billede djharald Nybegynder
07. februar 2008 - 21:11 #3
jamen hvordan forklare det så den svinger så meget ? og at den har den ping tid ?
Avatar billede strych9 Praktikant
07. februar 2008 - 21:15 #4
operativsystemet bliver nødt til at behandle denne tomme process som enhver anden process.

Den har ikke nogen ping tid [sic].

Den svinger så meget fordi den giver plads til andre processer. Den har prioritet 0 hvilket er lavest process prioritet i Windows.
Avatar billede fedora Nybegynder
07. februar 2008 - 21:15 #5
Ping tiden, er hvor lang tid det tager at komme fra din computer til serveren (i milisekunder). Så er serveren placeret i et datacenter udenfor danmark vil den automatisk have en lidt højere ping tid, end hvis serveren stod i danmark. Og pingen vil også være højt hvis der er høj belastning på internetforbindelsen.
Avatar billede djharald Nybegynder
07. februar 2008 - 21:31 #6
fedora det forstår jeg ikke at den bare kan stige fra 30 til 80 90 og der over bare sådan uden vider ved godt hvad ping er... og ms er... klart det jeg med på :)

men det underligt det sker sammen med den begynder at være langsom og cpuen den svinger så meget der....
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2008 - 22:51 #7
System Idle Process er hvor meget fri ressourser der er på pc.
Avatar billede djharald Nybegynder
07. februar 2008 - 23:20 #8
jamen jeg fatter stadig ikke at den svinger så meget så?

ud over det burde en cs server på sådan en maskine her

Intel(R) Xeon(R) CPU E5335 @ 2.00GHZ med 1.50 GB ram ikke have en ping der ligger på over 100 i cs når man spiller... da denne server har en 1 gigabit adgang til data centerets internet opkobling...

det jeg har brug for er at finde ud af hvad det er der får den til at lagge så meget...?

det kan ikke være rigtig en server på 512kbit kan have bedre ping når man spiller

ud over det lagger selve serveren også når man bruger remote på den ? altså fjern skrivebord
Avatar billede madshammer Nybegynder
07. februar 2008 - 23:44 #9
Prøv at kontakte yourshelter.net ... de må kunne forklare det.
Avatar billede stingbat Nybegynder
16. februar 2008 - 12:49 #10
djharald:
Har du haft hørt yourshelter.net omkring det?

Har selv lige købt en M2, hvor problemet ind i mellem er det samme. Det sjove er dog, at "System Idle Process" næsten er 100%, dermed at selve VDS'en laver intet. Så under Joblisten, vises vidst den selve belastningen på serveren (altså ikke den virtuelle). Er blot mit gæt, men alt andet end lige, virker den dedikerede del ikke helt til at være "afskærmet" korrekt. Men er lige om det er VDS'en eller linien, der har lidt problemer.
Avatar billede cbadk Novice
03. april 2008 - 01:41 #11
stingbat>
Oplever du også at RDCén kan være langsom i nogle perioder?

Jeg har haft Yourshelter.net siden december 2007. Men har været lidt træt af de er lidt ustabile. Jeg kan ikke køre en CS server fordi cpu frekvensen svinger for meget. Hvliket også resulter i at mssql skal skifte frekvens heletiden.
Avatar billede stingbat Nybegynder
03. april 2008 - 20:14 #12
Jo, oplevede at hastigheden svingede - var tit i takt med hvor mange % af CPU'en der blev brugt, trods det ikke var mig selv der brugte disse ressourcer sjovt nok.

cbadk>
Er det en Windows VDS du benytter, eller en *nix VDS / VPS?

Har dog ikke VDS hos Yourshelter mere, da de ikke understøttede ASP sammen med databaser, så var ikke brugbart i min situation da jeg både havde behov for at køre lidt ældre ASP løsninger såvel som noget nyere .NET. Så desværre, virkede det ikke for mig! Synes ellers at prisen og produktet lød godt. Grunden til problemet, skyldtes vidst Virtuozzo og Windows 2003 ikke kunne køre korrekt sammen, når der blev benyttet 64-bit (som Yourshelter jo bruger).

Lyder dog godt irriterende i dit tilfælde... Har dog ikke erfaret det med MSSQL og frekvens, grundet at det var kortvarigt at jeg var der. Så er skiftet til EuroVPS nu. Er en tak dyrere, men der benyttes i stedet 32-bit så der ikke kommer de konflikter jeg havde. Samtidig er der også et ekstra plus ved dem, at deres support svarer indenfor få minutter - uanset hvad tidspunkt man skriver på 8-> Omvendt, er det ikke direkte muligt selv at tage backup, som Yourshelter giver mulighed for - men det gør EuroVPS dog selv, og i tilfælde af at man ønsker restore, sender man bare dem en besked om det - så ordner de det. Om hvad man så bedst kan lide, er vel en smagssag :)
Mht. RDC, kan det nogengange gå 1-3 sec før man er forbundet til den, men når man så logger på, kører det hurtigt og synes værende stabilt. Delay'et i starten, kan måske skyldes at systemet hostes i Holland. Dog ikke noget der generer mig, men blot lagt mærke til det.
Avatar billede cbadk Novice
10. juli 2013 - 00:05 #13
x