Avatar billede BIRGER Seniormester
10. februar 2008 - 11:35 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

downloading af lydprogram

Hej

Vil høre om der findes et lydprogram der kan downloades. Altså et progranm hvor man f.eks. kan redigere i en lydfil.
Avatar billede crossport Nybegynder
10. februar 2008 - 12:18 #1
Der findes masser af redigeringsprogrammer for lyd, både freeware, shareware og købeprogrammer.
Da du ikke skriver præcis hvad programmet skal kunne, andet end at du vil redigere i dine lydfiler, så vil jeg give dig et par eksempler....

http://audacity.sourceforge.net/?lang=nb Audacity er gratis
Avatar billede crossport Nybegynder
10. februar 2008 - 12:41 #2
ups, så ikke hvor jeg klikkede, så her kommer resten af min kommentar...

http://www.download.com/3150-2170_4-0-1-0.html?qt=&rows=10&start=0&operatingSystemId=128&licenseTypeId=&fileSize=&ca=

Her finder du ikke mindre end 500+ programmer for download - alle redigerings programmer, og hvis du ikke bruger windows XP, har du mulighed for at søge på andre systemer :)

Ikke alle programmerne er gratis - nogle er freeware og andre er købeprogrammer, men med en limited trial periode (plejer at være mellem 14- 30 dage), så du kan finde ud af, om programmet er noget for dig, inden du køber det.

skal du op i den tunge ende, vil jeg foreslå....

FL studio
Reason
Sek'D Samplitude Studio (2496)
Protools
mm.

Men de koster knapper, og er alt for avancerede, hvis du bare skal bruge det til "hjemmebrug".

Fortsat god dag :)

Henrik Korshavn
Avatar billede BIRGER Seniormester
10. februar 2008 - 12:45 #3
hej tak  sender du et svar
Avatar billede crossport Nybegynder
10. februar 2008 - 12:52 #4
jada :)
Avatar billede crossport Nybegynder
10. februar 2008 - 12:53 #5
det er foresten en god idé at bookmarke den sidste site, da der er masser af gode ting i den :)
Avatar billede valsbol Seniormester
11. februar 2008 - 20:59 #6
Crossport har svaret på et spørgsmål, som jeg også havde tumlet med. Nu har jeg hentet Autodacity og i hovedtelefonen kan jeg høre P1 fra netradio, men hvordan skal jeg optage den lyd, og gemme den? I virkeligheden vil jeg gerne hente et program Alletiders historie fra 20/1 og jeg kan godt høre den udsendelse, men vil gerne gemme den og spille den igen senere. Hvordan gøres det?
Avatar billede makse Nybegynder
11. februar 2008 - 22:42 #7
Valsbol -> Prøv eventuelt www.totalrecorder.com
Avatar billede valsbol Seniormester
11. februar 2008 - 23:13 #8
Tak for dit svar Makse. Jeg har set på Total Recorder til 17,95 dollars, men findes der ikke et freeware program? Jeg skal bare optage den ene radioudsendelse.
Avatar billede crossport Nybegynder
12. februar 2008 - 12:12 #9
Hej Valsbol...

På det sidste link, som jeg gav "dlg", kan du finde næsten alle former for programmer, lige fra freeware spil, til freeware/shareware musik programmer.

Ikke kun redigeringsprogrammer, men optagere også, så lur mig, om du ikke også kan finde en gratis optager :)
Avatar billede crossport Nybegynder
12. februar 2008 - 12:16 #10
Med hensyn til hvilken optager, der er bedst til interne optagelser, som f.eks. netradio, ved jeg ikke, da jeg selv kun beskæftiger mig med redigering af musik (studio).
Avatar billede crossport Nybegynder
12. februar 2008 - 12:22 #11
Det skal forresten lige inskydes, at man godt kan bruge de fleste redigeringsprogrammer, som optagere, og derefter fjerne støj og andre mislyde, så man får optimal lyd.
Avatar billede valsbol Seniormester
12. februar 2008 - 12:50 #12
Tak jeg har fra en anden fået anbefalet Raima Radio. Den virker, når jeg bare har en URL.
Venlig hilsen Valsbol