Avatar billede laserzap Nybegynder
15. juni 2001 - 16:50 Der er 20 kommentarer

Starte på Visual Basic

Hejza alle sammen,

Jeg kunne godt tænke mig at starte på at lære Visual Basic. Men jeg har ikke nogen som helst anelse om det, så jeg håber at i kan besvare mine spm.:

1) Hvilken version skal jeg starte på ? Jeg har nemlig hørt om Visual Basic 5.0 og 6.0

2) Skal man bruge et speciel program eller en speciel editor til at skrive koden i ?

3) Hvilke bøger anbefaler i til en nybegynder ?

4) Er der nogle go\'e steder på nettet, hvor man kan læse om det (skal være skrevet sådan at en nybegynder fatter det *gg*)

Håber i kan besvare mine spm.
Avatar billede avlund Nybegynder
15. juni 2001 - 16:55 #1
1) Altid den nyeste! Version 6 i det her tilfælde.

2) Nej, VB er sin egen editor.

4) Prøv direkte på Microsofts hjemmeside www.microsoft.com ... de har nok nogle links.
Avatar billede lillebror Nybegynder
15. juni 2001 - 16:56 #2
Start med den nyeste så du er up to date!

Koden skal bare skrives i programmet Microsoft Visual Basic 6.0

Avatar billede lillebror Nybegynder
15. juni 2001 - 16:56 #3
LoL avlund du var 5 sekunder hurtigere end mig :))
Avatar billede avlund Nybegynder
15. juni 2001 - 16:58 #4
Jep... og så nåede jeg at sætte tal på også...!
Avatar billede laserzap Nybegynder
15. juni 2001 - 16:58 #5
Oki....
I siger at man skal bruge programmet Microsoft Visual Basic 6.0.... er det et program man kan downloade eller noget man skal købe ?
Hvis man skal købe, hvad koster det så ?
Avatar billede razersedge Nybegynder
15. juni 2001 - 17:20 #6
det skal købes og Visual Basic 6.0 alene koster ca 1000 kr
Avatar billede avlund Nybegynder
15. juni 2001 - 17:20 #7
Det skal købes.

Kommer an på hvad du skal have.

Ifølge www.edbpriser.dk koster en VB learning edition 960 kr nu, det er nok det der er mest relevant for dig...
Avatar billede kisbye Nybegynder
15. juni 2001 - 17:44 #8
Hvis du kan Engelsk kan jeg anbefalde bogen \"Visual Basic in 21 days\".
Den indeholder langt det meste du kan komme ud for at programmere.

Venlig Hilsen
Henik K. Kragegaard
Avatar billede adagio Nybegynder
15. juni 2001 - 19:16 #9
Og denne side er også god, da der her er mange koder/programmer uploaded som man kan studere lidt nærmere, både noget for begyndere og til de mere avancerede:

http://www.planet-source-code.com/
Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
16. juni 2001 - 13:06 #10
Hey laserzap!

Jeg kan også anbefale bogen: \"Start på Visual Basic 6.0\" - af Jakob Kristiansen, den tager sig kun af det mest grundlæggende, men den er dog  på dansk. Derefter er \"Teach yourself Visual Basic in 21 days\" også en god bog!

- håber du kunne bruge min mening...

Webcrawler
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. juni 2001 - 03:15 #11
Avatar billede rasmuss Nybegynder
04. juli 2001 - 22:33 #12
1) Selvfølgelig - Visual Basic 6.0 (altid den nyeste!)

2) Nej.

3) Kan ikke lige huske navnet, men kig på biblioteket - Der er altid noget.

4) Ja det aller bedste sted er selvfølgelig www.EKSPERTEN.dk - Her finder du alt!! - brug søgefunktionen!

>Magic Star<
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. juli 2001 - 22:35 #13
rasmuss> hvad mener du med 2) nej ??????
>man kan godt skrive i f.eks. notepad men så kan man ikke rigtigt bruge det til noget som helst....
det skal jo også compiles.
Avatar billede teknikeren Nybegynder
05. oktober 2001 - 16:07 #14
Ja..:
1) Altid den nyeste! Version 6.
2)Nej...
3)Start på visual bacic 6.0
4) www.microsoft.com
Høber det kunne hjælpe lidt!
Avatar billede cellaneous Nybegynder
05. oktober 2001 - 18:09 #15
Der findes en gratis version af vb5 som du kan øve dig på og se om det er noget for dig men som ikke kan lave exe filer - \"Visual Basic 5.0 CCE\" hedder den - måske kommer der en forbi som ved hvor du kan finde den.
Det er lidt dyrt at bruge næsten 1000 kroner hvis du ikke ved om det er en hobby du har om en måned :-)

Gode ting at starte med er også http://www.vb-helper.com/howtobeg.htm - små kodeeksempler for begyndere :-) http://www.vbexplorer.com/ er nok heller ikke til at komme udenom som begynder.
Avatar billede cellaneous Nybegynder
05. oktober 2001 - 18:14 #16
fandt lige et link til CCE\'en hvis du ville have den?

http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?URL=/code/sample.asp?url=/msdn-files/027/000/133/msdncompositedoc.xml

Visual Basic Control Creation Edition Version 5.0

http://download.microsoft.com/msdownload/sbn/vbcce/vb5ccein.exe

Size (bytes): 7,130,000

hvis du så blir vild med VB kan du jo købe VB6 :-)
Avatar billede renewiuff Nybegynder
25. februar 2002 - 10:38 #17
Du kan få nogle fede bøger ved www.Vrox.com, dem bruger jeg.... kanon

/ Rene Wiuff
Avatar billede renewiuff Nybegynder
25. februar 2002 - 10:39 #18
Sorry -- www.Wrox.com
Avatar billede teknikeren Nybegynder
01. juni 2002 - 21:38 #19
Har lige en GOD hjemmeside...
http://www.udvikleren.dk/vis_artikel.php4?id=7
Håber du accepterer mit svar...
Avatar billede t0b1a5 Nybegynder
02. juli 2003 - 19:59 #20
Den klart bedste bog du skal havde er vba 6.0 programming af Jack Rain, den er dog på 768 sider og på engelsk!!