Avatar billede 4gnisten Nybegynder
11. februar 2008 - 09:39 Der er 1 kommentar

Usernv fejl Eventid 1058 efterfulgt af 1030

Hej Jeg har et par SBS 2003 kørende, som er begyndt på at lave en masse Usernv fejl efter nattens backup som køres af den indbyggede backup.Backuppen fejler, og derefter genereres er en masse fejl med Event 1058 efterfulgt af 1030, som bliver ved indtil serveren crasher. Backuppen gammes på en netværks harddisk.

Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    NTBackup
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    8001
Dato:        10-02-2008
Klokkeslæt:        02:26:55
Bruger:        Ikke tilgængelig
Computer:    SERVER01
Beskrivelse:
Afslutning af sikkerhedskopiering af C: Warnings or errors were encountered.

    Kontrol:  On
    Tilstand:  Replace
    Type:  Normal

Se i sikkerhedskopirapporten for at få yderligere oplysninger.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    Userenv
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    1058
Dato:        10-02-2008
Klokkeslæt:        02:28:11
Bruger:        NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:    SERVER01
Beskrivelse:
Der er ikke adgang til filen gpt.ini for gruppepolitikobjektet CN={31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9},CN=Policies,CN=System,DC=midtfynteledata,DC=local. Filen skal findes på placeringen <\\midtfynteledata.local\sysvol\midtfynteledata.local\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\gpt.ini>. (Configuration information could not be read from the domain controller, either because the machine is unavailable, or access has been denied. ). Behandling af gruppepolitik blev afbrudt.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    Userenv
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    1030
Dato:        10-02-2008
Klokkeslæt:        02:28:11
Bruger:        NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:    SERVER01
Beskrivelse:
Der kan ikke forespørges om listen over gruppepolitikobjekter. En meddelelse, der beskriver årsagen, blev tidligere logført af politikprogrammet.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
19. februar 2008 - 13:59 #1
Mit gæt er, at du samtidig også får Event ID 2020 i din system log i Event Vieweren.

Grunden til, at du ikke kan forespørge i din DC og dine GPOér er at din Paged Pool er løbet over sin max. på 343k ... normalt ryder windows selv op når den er 80% fyldt, dette kan man så sætte til at den rydder op ved 60 el. 40%, men problemet er, at hvis én af dine applikationer eller services ikke får frigivet sine handles og dermed plads i din Paged Pool, så løber den fuld og så kan du ikke gøre andet end at genstarte.

For at finde frem til, hvilken fil eller service der er problemet kan du køre en task-manager, under fanebladet processes og klikke kollonerne "Paged Pool" og "Handles" på (under View / Select Columns) .. normalt siger man, at hvis en process kører over 5000 handles så skal man lige holde lidt øje med den.. men der er ikke noget i vejen for at den gør det.. eller at den kører 15.000 handles for den sags skyld.. så længe dens Paged Pool ikke overskrider 343k.

Symantec AV og McAfee er kendt for at være slemme til at gøre det lille trick.. der skulle være en patch ude til dem, der retter det.

Prøv at se, om ikke du kan spore dig frem til hvilken applikation/process der skaber problemet for dig.. så har du lidt mere at arbejde ud fra.