Avatar billede icelands_ Nybegynder
12. februar 2008 - 11:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ikke tilstede assistent på andres klienter

Hej

Når en medarbejder er syg, skal vores reception være i stand til at kunnne slå "ikke tilstede-assistent" til i den syge medarbejders Outlook. Kan det lade sig gøre og i så fald hvordan?
12. februar 2008 - 12:18 #1
Hovedpricippet er, at du ikke kan slå 'Ikke tilstede-assistenten' til for en anden bruger.
Hvis brugerne har webadgang til deres mailkonto, er det muligt via webaccess, at slå funktionen til.
Har du administratorrettigheder på Exchange-serveren kan du slå funktionen til for en bruger.
Avatar billede icelands_ Nybegynder
12. februar 2008 - 13:10 #2
Vores IT område har naturligvis administratorrettigheder på Exchange-serveren, så kan det jo være en løsning at de slår den til. Vil du være så venlig at forklare, hvordan de helt konkret slår funktionen til?
12. februar 2008 - 13:30 #3
Her er et link til en Microsoft-side, der forklarer om de nye muligheder i Exchange 2007:
http://msexchangeteam.com/archive/2006/10/06/429115.aspx

I tidligere versioner er det nødvendigt at overtage kontrollen over den fraværende medarbejders mailboks.
Avatar billede icelands_ Nybegynder
12. februar 2008 - 14:02 #4
Super, tusind tak, laver du et svar, så du kan få dine point?
13. februar 2008 - 08:50 #5
OK