Avatar billede lademan Novice
12. februar 2008 - 17:25 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Upgrade af pc

Hejsa jeg har købt en billig HP gennem arbejdet. Jeg vil gerne opgradere den, således at den kan køre lidt spil.

Den har for nuværende:
- 3 ghz processor
- 512 mb ram
- ukendt grafikkort

Har I nogle forslag til, hvad jeg skal opgradere?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede lademan Novice
12. februar 2008 - 17:26 #1
Med mindre I råder mig til noget andet, havde jeg regnet med at beholde processoren.
Avatar billede peet-49 Novice
12. februar 2008 - 17:27 #2
Så har du ingen garanti på den mere.
Avatar billede lademan Novice
12. februar 2008 - 17:30 #3
Ok - men den er 2 1/2 år gammel, så det betyder vel ikke det store.
Avatar billede lademan Novice
12. februar 2008 - 17:37 #4
Er 256 mb grafikkort nok til spil?
Avatar billede lademan Novice
12. februar 2008 - 19:35 #5
Ingen bud?
Avatar billede off-line Nybegynder
12. februar 2008 - 20:06 #6
Det eneste du kan gøre, er at sætte flere ram i. 256 mb grafik. Tja det kommer
an på spillet. Hvis det ikke er alt for 3D krævende, så går det nok med de fleste.
Avatar billede lademan Novice
12. februar 2008 - 20:36 #7
Ok dvs det er ikke helt skidt til spil?
Avatar billede off-line Nybegynder
12. februar 2008 - 20:50 #8
Nej der er mange spil du kan bruge. Men selvfølgelig er der nogle, som er for
grafikkrævende. Derfor hvis du køber spil til den computer, så se først på de
minimums krav der stilles, for at det kan køre nogenlunde.
Men du skal helst have 2GB ram. Og her skal du virkelig passe på at købe de
rigtige. Tag enten de ram med, som sidder i computeren, med hen til forhandleren,
eller tag computeren med.
Avatar billede lademan Novice
12. februar 2008 - 20:59 #9
Tak for hjælpen! Kan spil som Battlefield Vietnam køres? Læg gerne et svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. februar 2008 - 22:12 #10
Kender dessværre ikke spillet.
Ang. point Læg også selv et svar, så vi deler, jeg finder, at 200 point er for meget.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. februar 2008 - 12:38 #11
Det er svært at sige noget mht dit system. Er CPU en celeron, pentium, C2D, AMD eller hva?

Hvilke ram sidder i? Dem skal du have flere af og de er intet problem at skifte. Hvor meget ram understøtter bundkortet?

Hvad hedder det nuværende gfx kort og er det pci-e eller AGP? Om det er 256mb eller 512mb er ikke nær så vigtigt som kort typen.

Everest eller SIW kan fortælle dig det meste
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml
http://www.gtopala.com/siw-download.html

Uden den info er det svært at komme med et kvalificeret bud på hvad du får mest ud af
Avatar billede peet-49 Novice
14. februar 2008 - 08:37 #12
Flere ram og et grafikkort med et gdr3 ram på 512mb. Cpu skulle ikke være noget problem.
Avatar billede 7a300707 Nybegynder
24. februar 2008 - 00:16 #13
det kommer lidt an på om du skal spille de helt nye spil altså du skal have flere ram i om du skal køre i ddr3 ram skal du nok skifte bundkortet og så skal du helst have 1024 mb ram i og så kan du skifte til et nvidia geforce 8800 gt så sku du kunne køre de helt nye spil et stykke tid bruger selv dette grafikkort og er mega tilfreds med det
Avatar billede off-line Nybegynder
24. februar 2008 - 01:14 #14
7a300707 - Det er anden gang i dag, jeg ser du lægger svar, uden spørgeren har
bedt dig om det. Hvad er meningen, billige point?
Avatar billede enya Nybegynder
24. februar 2008 - 01:16 #15
>jorn_asveg: Anden gang kan kan ikke gøre det. Det er sket mange flere gange desværre... :(
Avatar billede lademan Novice
24. februar 2008 - 02:48 #16
Tak for svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. februar 2008 - 12:32 #17
Takker for point:)

enya - Nå da, så var det da godt  7a300707 ikke fik noget ud af det denne gang.
men det skal da nok lykkes ham ind imellem, at komme med i puljen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. februar 2008 - 12:36 #18
ja og så er det ikke engang specielt godt råd han kommer med he he
Avatar billede off-line Nybegynder
24. februar 2008 - 12:56 #19
Næ man kan vist godt sige, at med et nyt bundkort plus et nyt grafikkort og flere
ram, så er det en helt anden computer, og det var vist ikke det der blev sputgt om:)
Avatar billede ejldk Nybegynder
24. februar 2008 - 13:05 #20
Lige som supplement:

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest kan du teste din computer, for at finde ud af om den kan køre de forskellige spil. Der er en kæmpe liste med forskellige spil man kan teste for, så mon ikke de spil du gerne vil spille også er der?