Avatar billede bjarnefilm Juniormester
13. februar 2008 - 23:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Genvejstaster kan ikke bruges med Vista

Jeg har et lille program, der hedder Remotekeys. Det har jeg brugt under Windows 2000, til at lave hjemmestrikkede genvejstaster. Fx giver ctrl+alt+F9, at jeg skriver min email og ctrl+alt+F10 at jeg skriver navn og adresse. Så har jeg prøvet at lægge Remotekeys ind på en computer med Vista. Men det kan jeg ikke. Det virker som om, at alt hvad der findes af genvejstaster, er brugt i forvejen.

Jeg har prøvet at lægge noget ind på ctrl+alt+F9 eller ctrl+alt+F10. Men når jeg trykker på tasterne, så starter computeren noget Nero op. Så har jeg prøvet at slette Nero, men det kunne jeg ikke, fordi mappen var i brug, eller jeg ikke havde rettigheder.

Hvad er der at gøre?
Avatar billede gurly Praktikant
14. februar 2008 - 00:29 #1
hvad med et af den slags tastaturer med en masse ekstra knapper på, som man så selv bestemmer hvad skal styer, kunne det være løsning ?

nu forstår jeg ikke helt de funktioner du beskriver "at jeg skriver min email"
betyder det "opret ny meddelse"  for hvis det er det du vil kan du jo bare taste ALT+F derefter N derefter P  (hvis outlook er åben altså)
Selv om outllok IKKE er åben kan du her fra explorer klikke
ALT+F derefter N derefter M
(fordi her hedder "meddelelse" i stedet for "postmeddelse", underligt nok)
nå du så har åbnet en ny mail kan du med "tabulator tasten"
(den med to pile på som befinder sig over til venstre lige over capa lock)
skifter markøren fra at være i feltet "modtager" til de andre felter "emne" og videre til selve skrive felter, når beskeden er skrevet klikkes ALT+S for at sende mailen. på denne måde kan en mail sendes helt uden brug af musen.
på samme måde kan mange andre funktioner i pc´en jo styres.

har du mulighed for at bruge andre knapper end F9 og F10  OSV.  ?
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
14. februar 2008 - 01:15 #2
Når jeg i Windows 2000 trykker ctrl+alt+F9, så bliver min mailadresse skrevet i notepad eller i en formular på internettet. På samme måde med ctrl+alt+F10, så bliver min navn og adresse skrevet. Det sparer meget indtastning. Men det kan ikke bruges i Windows Vista. Hvis jeg trykker ctrl+alt+F9, så åbner computeren et program, der hedder Nero. Jeg har prøvet forskellige kombinationer af shift, ctrl, alt og andre, men de er tilsyneladende allesammen brugt i forvejen.
Avatar billede jcpedersen Nybegynder
16. februar 2008 - 23:45 #3
Prøv at downloade RemoteKeys igen.
Der følger en exe-fil med kaldet RemoteKeysVistaBeta3.

Jeg har lige brugt dette program uden problemer på min Vista-PC.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
17. februar 2008 - 19:24 #4
-> jcpedersen  Tak for dit svar. Jeg har downloaded og startet op efter dine anvisninger, og nu virker det bedre. Når jeg trykker på ctrl+alt+F9, så bliver genvejstasten udført og Nero bliver ikke startet op. Men det er ikke helt godt.

Som test har jeg lagt en email ind. Den hedder asd@asd.dk. Når jeg trykker på ctrl+alt+F9, så skriver remotekeys @asd.dk.

Som en test på min adresse, har jeg lagt

qwe
asd
zxc

ind. Men når jeg trykker på ctrl+alt+F9, så skriver remotekeys et tegn, der er en blanding af £ og $. Den skriver kun et tegn. Har du nogle gode ideer?
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
20. februar 2008 - 13:33 #5
-> jcpedersen  Jeg lukker spørgsmålet og opretter et nyt. Smid et svar, så får du pointene.