Avatar billede loonitun Juniormester
14. februar 2008 - 12:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installere windows på ny disk

Hej

Jeg har en harddisk som jeg gerne ville installere windows xp på ...
men jeg skal bruge det i en anden pc, som jeg ikke har fået i nu, mit spørgsmål er derfor

kan jeg smide det i den maskine jeg har nu  ( og indstallere xp på min nye disk ) og så sætte den i min maksine når jeg for den ... eller skal jeg havde den i den nye maskine før jeg kan installere xp på den ?
14. februar 2008 - 12:22 #1
... sidstnævnte !!! ...
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2008 - 12:35 #2
Man kan godt installere på en anden maskine og derefter sætte disken over i en anden pc - MEN du kommer efterfølgende til at køre en repair på den "nye" maskine, fordi den har andet hardware.
Hvis den nuværende maskine og din NYE maskine har fuldsstændig ENS hardware så kan du undgå dette problem og blot installere i den gamle.

Men som karise larry også skriver - brug sidstnævnte, da du så kun skal udføre tingen EN gang :-)
14. februar 2008 - 12:44 #3
... kunne også forestille mig at den nye PC er med SATA DISK (og den 'gamle' med ATA DISK) og så bliver det endnu sjovere *S* ...

Husk alle elementer fra WindowsUpdate når du kommer så langt...
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
14. februar 2008 - 14:54 #4
Det er helt klart at foretrække at installere windows på din nye maskine når den kommer..
Avatar billede loonitun Juniormester
16. februar 2008 - 14:15 #5
okay tak for de kommentare jeg har fået, jeg venter på den nye maskine og gør dette :)

sender i svar overføre jeg point :D
16. februar 2008 - 14:29 #6
Ping...
(Det var et [svar]...)

Læg selv et [svar] og la' os alle dele ...

http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede loonitun Juniormester
16. februar 2008 - 16:30 #7
:)
16. februar 2008 - 16:36 #8
Takker...
16. februar 2008 - 16:37 #9
Lige lidt extra - som du måske ved allerede -> http://www.eksperten.dk/artikler/1104