Avatar billede fimp Nybegynder
14. februar 2008 - 19:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Keyboard genvej til større og mindre brush

Jeg ved, at på amerikanske keyboards trykker man blot ] og [ for at ændre brushens størrelse. Ved nogen, hvordan det gøres på dansk keyboard? Det er meget irriterende hele tiden at skulle vælge med musen. =)
Avatar billede dortek Nybegynder
14. februar 2008 - 19:54 #1
Du skal bare oprette din egen tastaturgenvej. Edit > keyboard shortcuts. Vælg TOOLS i popup-menuen og scroll helt ned i bunden. Her kan du se Increase brushsize og decrease brushsize - tast den tast du vil (eks. æ og ø)
Avatar billede fimp Nybegynder
14. februar 2008 - 20:07 #2
Ah, selvfølgelig. Tak =)
Avatar billede fimp Nybegynder
17. februar 2008 - 14:23 #3
Ved du også hvor jeg kan ændre genvejen til at skifte blend mode? Jeg kan bruge Shift+Minus for at rulle ned ad listen, men Shift+Plus virker ikke til at rulle opad, så den vil jeg gerne ændre. Jeg kan bare ikke finde den blandt alle genvejene.
Avatar billede dortek Nybegynder
18. februar 2008 - 15:40 #4
Nej, kan desværre ikke hjælpe dér...
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. februar 2008 - 22:50 #5
Alt+Shift + et bogstav skifter til en specifik blend mode.
Feks. er Alt+Shift+m multiply.

Vil du scrolle op og ned er det plus og minus på det numeriske tastatur du skal bruge.