Avatar billede monster_killer14 Nybegynder
17. februar 2008 - 21:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

problemer med lydkort

hejsa. jeg har det problem at min bærbar, en Acer Travelmate 2400 valgte at deaktivere på en måde mit lydkort, jeg kan i hvert fald ike høre noget, og windows media player siger også at der ikke er installeret noget.
problemet kom pludselig, min bærbar gik  bare i stå så blev nød til at slukke den og starte den op igen, og efter der har der ikke været noget lyd.
ved ikke lige hvad jeg kan gøre. håber i kan hjælpe :-)

mvh Kenneth
Avatar billede movingrok Nybegynder
17. februar 2008 - 23:10 #1
Har du prøvet at gå på acers hjemmeside og hente nyeste driver?
realteck audio driver

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_2400.html
Avatar billede monster_killer14 Nybegynder
17. februar 2008 - 23:14 #2
jeps det har jeg men det samme sker der, nemmerlig ingenting hehe
Avatar billede movingrok Nybegynder
17. februar 2008 - 23:19 #3
Har du prøvet at opdater BIOS? Deb vil som regel også kræve installation af lyd driveren igen
Avatar billede monster_killer14 Nybegynder
17. februar 2008 - 23:24 #4
nej tør ikke flashe bios'en, hehe
Avatar billede haverslev Novice
18. februar 2008 - 13:16 #5
Prøv følgende:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor enheder til lyd osv.
H-klik på lydkortet og vælg Fjern
Evt. alle linier der vælges fjern på.
Genstart Pc`en og lad Windows finde og installere det/dem igen
Avatar billede monster_killer14 Nybegynder
18. februar 2008 - 13:37 #6
har været der inde og kigge, men der er kun codecs under lyd. men ikke Realtek AC'97 som jeg bruger.
og dem kan jeg ikke deaktivere.
Avatar billede haverslev Novice
18. februar 2008 - 14:53 #7
Prøv lige at tjekke om tjenesten kører!
Klik på  start > kontolpanel > DB-klik på Administration > DB-klik på Tjenester
Find linien "Windows Audio" - markere linien og GENSTART tjenesten
Avatar billede monster_killer14 Nybegynder
18. februar 2008 - 23:41 #8
det virker heller ikke, og nu har jeg prøvet at installere linux, men den siger også at den ikke kan finde mit lydkort, nu har jeg installeret xp igen, men heller ikke noget lyd og den siger stadig det samme med at der ikke noget lydkort er.
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2008 - 07:57 #9
Prøv lige at installere chipset driveren først og derefter Audio driveren
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_2400.html
Avatar billede monster_killer14 Nybegynder
19. februar 2008 - 12:29 #10
har jeg lige gjort men uden held :S
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2008 - 13:29 #11
Det lyder altså mærkeligt, hvor daktiverede du det ?

Nå, prøv at gå i BIOS - tryk på f. eks "DEL" knappen under opstart.
Hvis ikke du kommer i bios, så se lige hvad der står på skærmen, når pc`en starter op, der står normalt hvilken tast.

I Bios, Gå ind i Advanced Chipset Features - brug piletasterne
Find den indstilling, der hedder noget i retning af OnChip Sound og sæt den til Enable.
Save & Exit.
Avatar billede monster_killer14 Nybegynder
19. februar 2008 - 13:56 #12
der er intet inde i min BIOS hvad der angår lyd.
det er meget begrænset i den version jeg har åbenbart, men problemet har jeg lige løst, gik ind i min BIOS og sagde at den skulle gendanne  fabriksinstillinger. og fluf, da jeg genstartet installerede den audio :-)
men tak for hjælpen allesammen.
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2008 - 15:24 #13