Avatar billede ehlerz Nybegynder
18. februar 2008 - 13:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søjlebredde i Søjlediagram

Hej

Jeg har et søjlediagram men har svært ved at ændre tykkelsen på søjlerne. Der er 2 serier og tykkelsen må gerne være de samme. HVordan ændre jeg ganske simpelt min søjletykkelse??
18. februar 2008 - 13:57 #1
Højreklik på en af søjlerne, og vælg 'Formater dataserie'
På fanen Indstillinger kan du justere værdierne Overlapning og Mellemrumsbredde. Herved ændres søjlernes bredde.
Avatar billede ehlerz Nybegynder
18. februar 2008 - 14:03 #2
Hey Erik

Det har jeg forsøgt men det er ikke noget der giver nogen speciel stor forskel i tykkelsen.
18. februar 2008 - 15:10 #3
Hvis du sætter begge værdier til 0, vil søjlerne gå helt sammen - så bliver de ikke bredere med mindre du ændrer på vinduets størrelse eller fjerner andet indhold diagramvinduet.
Avatar billede ehlerz Nybegynder
18. februar 2008 - 16:51 #4
Ok, så som udgangspunkt kan de ikke blive bredere end det jeg opnår med den metode.
Virker underligt men det må jeg jo leve med.

TAk for hjælpen