Avatar billede vat69 Nybegynder
20. februar 2008 - 10:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gammel side byttes med ny side.

Hej Alle

Har lige 4 specifikke spørgsmål:

Jeg har en gammel HTML side som er klar til at blive byttet ud med en PHP side. For ikke at ødelægge placeringen på Google osv vil jeg ikke slette de gamle file endnu men istedet slette alt indhold på de gamle sider og lave links på disse til de tilsvarende nye sider. DVS at på min index.htm er der et tydeligt link til min index.php side.

Spg 1:
Vil dette bevirke at f.eks. google automatisk vil indexsere min nye side så mine oplysninger og links ved en google søgning opdateres til den nye side?

Spg 2:
Er det bedre med automatiske redirect på mine gamle sider end et "statisk" klik her link?

spg 3:
I starten vil jeg så havde en index.php og en index.htm side liggende. Hvilken vælges hvis en bruger går ind på domænet?

Spg 4
Når min nye side er indexeret af f.eks. google og jeg har fjernet den gamle side skal man vel lave sin egen 404 fejlside som henviser til den nye (i det tilfælde at der er nogle brugere der f.eks. har booktmark den gamle side)?

Mvh
Vat69
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. februar 2008 - 10:43 #1
1) Ja, de bliver indexeret
3) Afhænger af webserver-opsætning så du kan bare prøve.
Avatar billede goose Nybegynder
20. februar 2008 - 10:52 #2
2: Ja, sæt en 301 redirect op, så bliver dine indgående links også talt med, men gør de ikke hvis du blot laver et statisk link.

På den måde skal du heller ikke bekymre dig om 1,3 og 4 :o)

/Goose
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2008 - 12:09 #3
Jeg har skrevet en artikel om redesign af web sites i forhold til søgemaskiner

http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering/søgemaskineoptimeringredesign.htm
Avatar billede vat69 Nybegynder
20. februar 2008 - 17:23 #4
Hej alle og tak for jeres svar

Jeg har læst lidt mere op på mulighederne både på din side Bufferzone og rundt omkring.

Jeg gør det at jeg sætter en 301 redirect op gennem .htacess filen.
Dvs. min htacess fil kommer til at se sådan ud:

redirect 301 /index.htm http://www.mysite.dk/index.php?id=1
redirect 301 /omos.htm http://www.mysite.dk/index.php?id=2

Sådan som jeg har læst det og forstået det er det en ok måde at gøre det på og som sikre at ens side ikke:
1. Har døde links
2. Bliver straffet placerings mæssigt af google.

Jeg er lidt i tivivl om jeg må fjerne de gamle htm sider når jeg har lavet redirects i htacess filen så må jeg vel gerne dette?
Avatar billede vat69 Nybegynder
21. februar 2008 - 08:55 #5
Bufferzone lægger du ikke også et svar så deler jeg point mellem dig og Goose som bragte mig på sporret...