Avatar billede -sofus- Nybegynder
20. februar 2008 - 16:25 Der er 5 kommentarer

1080p Capture kort

Jeg ville meget gerne kunne capture noget HD video, og søger et kort, som kan grabbe i 1940x1080 pixels, via hdmi eller component kabel. (eller vga burde også være muligt)
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 18:42 #1
Hvis du skal ud over en opløsning på 768 x 576, kommer det til at koste en formue, og det er du vel næppe interesseret i.

Derimod kan du bruge både Pinnacle 710 Movie box(extern USB) eller Hauppauge ImpactVCB,video Capture board PCI. De kan begge capture i 768 x 576. Pinnacle har så muglighed for med Studio, som følge med USB dimsen, at scalere det op til 1080.

Jeg har endnu ikke set capture kort med HDMI indgang, og dermed får du næppe 1080p.
Avatar billede Beach Mester
20. februar 2008 - 23:26 #2
Forstår ikke lige helt. Hvis du har noget HD materiale på et medie, hvorfor kan/vil du så ikke overføre det direkte til den HDD?

//Beach
Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. februar 2008 - 09:16 #3
Det er fra en PS3 jeg vil optage (; har fundet en kort der kan, men det koster ca. 10.000 kr, og det er lige i overkanten (;
Avatar billede Beach Mester
21. februar 2008 - 22:17 #4
OK & OK, det var sgu da noget af et røverkøb:-)
Og det er ikke "bare" Blu-Ray film du skal rippe, men game-video optagelser ikk?

//Beach
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. februar 2008 - 01:40 #5
Told You :-)