Avatar billede mortenmarker Nybegynder
20. februar 2008 - 17:28 Der er 10 kommentarer

kan man spille på macbook pro ?

Hej.

Jeg tænkte på om man kunne spille spil, som Football Manager på macbook pro ? altså den med 128 mb nVidia grafikkort til 15000 ,-
Kan den trække spil som det ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. februar 2008 - 17:55 #1
Det er den bestemt ikke beregnet til, der er meget få spil til en MAC
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. februar 2008 - 19:15 #2
Hvis man samtidigt har en Windows XP licens, og en BootCamp licens, kan man køre Windows XP (eller Vista) på Mac'en.. så skulle der være mulighed for at spille de eksisterende spil til Windows XP..
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. februar 2008 - 20:09 #3
Jeg har prøvet at have win xp liggende som thesurfer skriver på min MAC, jeg er bestemt ikke helt tilfreds med samarbejdet, jeg føler ikke at det kører ordentligt, og flydende som OS X gør alene, men det kan godt være at det er mig.
Nok mest fordi jeg kan vælge at have det på hver sin maskine og kun skal vende min kontorstol.
Avatar billede mortenmarker Nybegynder
20. februar 2008 - 20:13 #4
okay.
Men kan den godt trække spil ?
For ellers vil jeg kigge mig om efter en anden computer.
Avatar billede mortenmarker Nybegynder
20. februar 2008 - 20:16 #5
altså bare "simple" spil som Football Manager.
Avatar billede egonspock Seniormester
20. februar 2008 - 20:50 #6
hmm, jeg synes ikke at jeg har problemer med hverken Tomb Raider eller Colin McRae Rally, som er nogle af de "få" spil, der er født til Mac på min 1,83 GHz MBP/128 MB VRAM, men jeg har aldrig haft M$-ting på den. Til gengæld hørte jeg at hvis man ikke kører fuldskærm, så kan det være at windowsspil ikke kører ordentligt under Parallels.com eller VMWare Fusion eller Crossover. Noget, der i hvert fald skal til er tilstrækkeligt med RAM. Jeg husker stadig hvor stor forskellen var at gå fra 1 til 2 GB på den her og fra 1 til 4 på min iMac. Det er voldsomt. Men Football Manager har jeg hørt skulle kunne køre på en Macbook med integreret videokort, så mon ikke et dedikeret videokort også kan trække det, også selvom man skal starte i Crossover eller lignende ;-)
http://www.codeweavers.com/products/cxmac/
Avatar billede mortenmarker Nybegynder
20. februar 2008 - 20:53 #7
okay.
tusind tak for det!
virkelig stor hjælp!
Avatar billede mstorgaard Praktikant
20. februar 2008 - 20:53 #8
Jeg kan også lige sige, at en af mine venner, som har det med ikke at behandle hverken software eller hardware i sin MacBook særlig godt, kan køre Football Manager uden problemer, så det bør din MacBook Pro også kunne (:
Avatar billede mortenmarker Nybegynder
20. februar 2008 - 20:57 #9
okay (:
mange tak.
det er godt at hører at man kan det.
Avatar billede nwt Nybegynder
27. november 2008 - 22:37 #10
FM kører fint på macbook, og til nordicwolf kan jeg da lige supplere med at der rent faktisk er en hel del titler til mac OSX.