Avatar billede well_r Nybegynder
20. februar 2008 - 19:04 Der er 3 kommentarer

gemme substring fra ereg_replace

hey peeps!
jeg prøver at gemme en substreng (\\1) i en variabel men dette lader sig ikke gøre?

min kode ser ud som følgende:
$tags = Array("content=([0-9]*)" => "content.php?\\1");
$this->replace_tags($tags);

det jeg prøver er at få fat i indholdet af content.php?123 de stedder hvor der står {content=123} osv for andre ID-numre..
de to { } bliver sat til i replace_tags funk
når jeg laver if-sætninger på \\1 får jeg bare \1 indtil jeg udskriver, hvor den så skriver 123..
dette medfører at jeg IKKE kan lave db kald where id='$id'
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. februar 2008 - 12:14 #1
Tror du ikke du skal tage et kig på: preg_match_all() ?
Avatar billede well_r Nybegynder
21. februar 2008 - 13:46 #2
mange tak..
fandt godtnok en anden måde at gøre det på..
men den er lidt bøvlet - og ikke særlig økonomisk (tidsmæssigt) ;)
smidt et svar
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. februar 2008 - 14:56 #3
Svar!
Jeg vil dog gerne, hvis du smider input og ønsket output, prøve at lave en løsning til dig.