Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
21. februar 2008 - 21:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke aktivere mit trådløse netværk

Hejsa, jeg har for nylig geninstalleret winXP Pro.

Jeg installerer driver til mit intel wireless, og bingo så kan jeg igen se mit trådløse netværk, gå på nettet mv.

NU har jeg så bare et problem. Knappen på siden af min pc til at tænde og slukke for det trådløse signal på min pc virker ikke længere.

Der kommer ikke lys i den lille fine lampe om at trådløst netværk er tændt selvom jeg klikker over på on, og normalt kommer der også en lille boks frem på skærmen midlertidigt hvor der står "trådløst netværk er nu tændt" eller noget i den stil.

Jeg har rodet lidt rundt i netværksopsætningerne, og under egenskaber for mit Intel PRO wireless 2200 kan jeg vælge tændt og slukket, men når den klikkes over på tændt skriver den "denne indstilling træder kun i kraft hvis adapterens sender er slået til" <- aha men det kan jeg så bare ikke få den til længere.

Er det en hardwaremæssig defekt, eller kan jeg gøre noget ved det? Det er lidt irriterende med det her lange RJ45 kabel :D
Avatar billede salokjaer Nybegynder
21. februar 2008 - 21:22 #1
Kan du, når du opdatere dit trådløse netvæk se hvilke netværk der er i området, må det virke? Hvis du ikke kan tænde og slukke på knappe for trådløst netværk er det ikke en SW fejl, men en HW fejl.
Som jeg læser din blog, er du på nettet via kabel over din trådløse router? oder was?
Hvis du ikke kan trænde dit trådlåse netværkskort i Laptop er knappen defekt; du er så på nettet via dit LAN 10/100/1000 kort i Pc?
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
21. februar 2008 - 21:32 #2
Jeg kan ikke se nogen netværk i området, fordi jeg ikke kan tænde mit trådløse netværkskort i min laptop vha. den knap der er på siden.

Lige nu er jeg på nettet over mit almindelige lankort, da jeg har smækket et netkabel i røven af min laptop, så jeg kunne poste dette spørgsmål :-)

Det lugter lidt af HW fejl ja. Men er der noget man kan gøre ved det? Det er ikke så vidt jeg kan se et netkort jeg separat kan tage ud af et slot og kigge nærmere efter, tror den sidder direkte på barebones bundkort.
Avatar billede salokjaer Nybegynder
21. februar 2008 - 22:02 #3
Desværre. Jeg kender ikke til nogen SW løsninger til dette. Kan du ikke aktivere dit trådlåse netværk, der er indbygget i Laptop, via knappen, ja, så er der ikke så meget at gøre andet end at skifte netkortet, hvis man da kan det. Det må din model og type afgøre af laptop kunne fortælle dig. Vi kan ikke på vores to bærbare skifte kortet; et alternativ kan være at låne/købe en eksternt netkort og smække det i din kortlæser, og så se om der sker noget.
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
21. februar 2008 - 22:13 #4
Ok, min kæreste har et eksternt trådløst netværkskort liggende, som jeg kan smække i min ledige slot på min pc, og så kan jeg se hvad der sker. Her burde jeg så godt kunne fange det trådløse netværk (ellers er det en SW fejl jeg har)...
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
04. maj 2009 - 21:09 #5
fandt aldrig ud af løsningen.