Avatar billede keldo Nybegynder
23. februar 2008 - 21:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mit internet er pludselig blevet langsomt

Jeg har en helt ny Dell XPS med Vista. Kun 1 uge gammel. Har installere lidt forskelligt på den men intet unormalt eller specielt. Men i dag er den pludselig blevet meget langsom på nettet. Jeg har ellers en 20/2 mbit forbindelse og trådløst n-netværtk, som har virker super siden første dag. men iaften har jeg lagt mærke til at når jeg er på nettet bruger den lang tid på at hente siderne. Billederne kommer et ad gang, fuldstændig som om jeg sad på et 56k modem. Men så ind i mellem er der fint hul. Hvad kan jeg gøre for at tjekke om der er noget på min pc der driller eller stjæler resurcer? Jeg har AVG antivirus, opdateret og har lige scannet. No prob. Hvad kan gøres?
Avatar billede keldo Nybegynder
23. februar 2008 - 22:15 #1
hmm, har lige slået min Windows defender fra. Kunne se at den havde fået en ny opdatering i går, og det er jo der problemer ca er startet. Lige nu kører den meget godt min pc og internet. Har også i dag oplevet af få "blå skærm". Det har jeg ellers ikke oplevet siden de gamle win 98 dage. Men det er sket 3 gange i dag. Meget mærkeligt. Har kørt ram test, men det var ok. Nå nu ser vi om defenderen er synderen.
Avatar billede keldo Nybegynder
23. februar 2008 - 23:48 #2
hmm, det hjlap desværre ikke. Har oplevet blå skærm 2 gange siden. Øv. Nogen forslag??
Avatar billede keldo Nybegynder
24. februar 2008 - 10:00 #3
Ingen tvivl om at der er en sammenhæng mellem min pludselige langsomme internetforbindelse og den blå skærm. Det meste af tiden er forbindelse ekstrem langsom dvs donloader med 15 kb/s, mod normalt 200-800 kb/s. men så ind i mellem, kan jeg være heldig at der fint hul igennem. Kan også mærke det når jeg surfer på nettet.
Den blå skærm, giver fejl teksten: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL  ??? HJÆLP :-)
Avatar billede seahawk888 Nybegynder
03. marts 2008 - 14:43 #4
Hej Keldo,
Jeg har også en spritny Dell XPS - den har kørt som lyn og torden indtil igår - nu kører alt pludselig meget langsomt - har ikke installeret nogle programmer på det seneste - meget mystisk.
Avatar billede seahawk888 Nybegynder
03. marts 2008 - 15:07 #5
Fandt endelig årsagen til mit problem. Hvis der er en aktiv bluetooth forbindelse til min telefon så hakker pc'en i alle programmer. Straks jeg slukker for bluetoth på telefonen kører pc'en normalt igen. Lidt mærkeligt at bluetoth skulle være anlednig til dette - nogle andre der har gjort ligende observationer?
Avatar billede keldo Nybegynder
03. november 2009 - 12:50 #6
lukker