Avatar billede rabenskralden Nybegynder
16. juni 2001 - 19:56 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Brænder

Jeg har en brænder som har virket optimalt i over 2 år, men pludselig kan jeg ikke få brænderprogrammet til at gemme mine lydfiler som wav-filer. Jeg kan godt brænde fra hartdisken. Jeg fik ny cdrom drev for et par måneder siden, og det har aldrig kunnet bruges sammen med mit brænderprogram. Jeg prøvede at opgradere mit brænderprogram, men ved åbning kom beskeden: kan ikke loade cdrom.dll. Jeg har formateret hartdisken, men uden resultat.Hvorfor mon?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2001 - 20:01 #1
Har du passet primær og sekundært disk.
Avatar billede tracker Nybegynder
16. juni 2001 - 20:06 #2
Lyder som fejl i styresystemet!!!

Prøv at installere nyt styresystem eller opgradere! og prøv (hvis du ik i forvejen allerede har) at hente en flash...!
Avatar billede tracker Nybegynder
16. juni 2001 - 20:07 #3
Øhm... en flash til din brænder..! og ik til dit brænderprogram...
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2001 - 20:22 #4
Altså måske er driveren til din brænder ikke installeret optimalt.
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
16. juni 2001 - 20:28 #5
Hvad er en flash?
Avatar billede tracker Nybegynder
16. juni 2001 - 20:29 #6
En flash er en opgradering der INTET overhovedet har med styresystemet at gøre! en opgradering der bliver brændt ind i din brænder!! :)

ligesom med bios opgradering, næsten...

har selv gjort dette og det hjalp, med mit problem
Avatar billede shekib Nybegynder
16. juni 2001 - 20:31 #7
brænder og cd-rom må ikke kobles på samme IDE port.
Avatar billede double-g Juniormester
16. juni 2001 - 20:44 #8
Shekib>> Jeg har haft min brænder og cd-rom på samme IDE i årevis uden problemer.
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
16. juni 2001 - 20:45 #9
Det der er det underlige, er at det jo har virket. Jeg har ikke haft kabinettet skildt ad i lang tid. Jeg har i dag formateret hele c drevet og installeret det mest nødvendige igen. Men brænderprogrammet vil bare ikke virke.
-rabenskralden
Avatar billede tracker Nybegynder
17. juni 2001 - 13:32 #10
Du må forstå at det sikkert ikke er programmet, men muligvis selve driveren eller brænderen!
Avatar billede tracker Nybegynder
19. juni 2001 - 08:34 #11
Jamen, virkede det??

Og du har accepteret mit svar uden at gi point!?!?
Hvis det virkede, så godt nok, men hvis ik, så skal du ik gi mig nogle point!
Og så heller ik acceptere mit svar...!
Avatar billede rabenskralden Nybegynder
18. juli 2001 - 00:54 #12
Faktisk virkede intet, problemet er ikke løst. Dog jeg har fået et andet brænderbrogram, som vil læse mine waw filer ned på hartdisken,mit gamle program vil stadig ikke.