Avatar billede marvind Nybegynder
28. februar 2008 - 23:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fil placering med en ekstra skråstreg

jeg har følgene kode:

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        CheckForExistingInstance()

        'hide the program from taskbar and make it invisible
        Me.Visible = True
        Me.ShowInTaskbar = False

        'make the program execute on startup
        Dim path
        path = App_Path()
        Dim Startup_key As String
        Startup_key = "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
        Dim Reg As Object
        Reg = CreateObject("wscript.shell")
        Reg.RegWrite(Startup_key & "winmx32", path & "\" & "winmx32" & ".exe")

    End Sub
    Public Sub CheckForExistingInstance()
        'check for existing instances of this program, if any is found, close this one.
        If Process.GetProcessesByName _
          (Process.GetCurrentProcess.ProcessName).Length > 1 Then
            Application.Exit()
        End If
    End Sub

når programmet starter skal den lægge en streng ind i HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
med programmets filplacering og navn, (i dette tilfælde: C:\Users\Martin Tandrup\Desktop\jumpscar\winmx32\bin\Debug\\winmx32.exe)
hvor kommer den ekstra \ efter debug fra?

er der en bedre måde end:
Startup_key & "winmx32", path & "\" & "winmx32" & ".exe" at skrive placering på?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2008 - 23:13 #1
Path.Combine er vel 0.02% bedre end end & til at kombinere sti og navn.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2008 - 23:14 #2
Hvordan henter App_Path() stien ?
Avatar billede marvind Nybegynder
28. februar 2008 - 23:49 #3
Public Function App_Path() As String
        Return System.AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory()
    End Function

nu vil jeg gå i seng, godnat
Avatar billede arne_v Ekspert
29. februar 2008 - 01:49 #4
System.AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory returnerer en streng med \ til sidst og det
er derfor du får dobbelt \
Avatar billede marvind Nybegynder
29. februar 2008 - 08:28 #5
ved du hvordan jeg kan fjerne den?
er der en måde af finde applicationens navn på? andet end bare at skrive det
Avatar billede marvind Nybegynder
29. februar 2008 - 13:37 #6
jeg har prøvet at bruge application.startuppath men det giver også C:\Users\Martin Tandrup\Desktop\jumpscar\winmx32\bin\Debug\\winmx32.exe
Avatar billede arne_v Ekspert
29. februar 2008 - 14:38 #7
undlad & "\"

eller brug Path.Combine (jeg er ret sikker på at den kan håndtere dir navne både uden
og med \)
Avatar billede marvind Nybegynder
29. februar 2008 - 15:03 #8
jeg har prøvet uden "\" det ændrer ikke noget.
nu vil den slet ikke lave en registry key mere(wtf?) jeg har ikke ændret i koden
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2008 - 00:19 #9
Mystisk.

Imports System
Imports System.IO

Namespace E
    Public Class MainClass
        Public Shared Sub Main(ByVal args As String())
            Dim base As String = AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory()
            Console.WriteLine(base & "foobar.exe")
            Console.WriteLine(Path.Combine(base, "foobar.exe"))
            Console.ReadKey()
        End Sub
    End Class
End Namespace

udskriver:

C:\IDEProjects\SharpDevelop3\E4\E4\bin\Debug\foobar.exe

hos mig - ingen dobbelt \.
Avatar billede marvind Nybegynder
01. marts 2008 - 11:36 #10
hmm... underligt, jeg har ikke ændret i koden men nu virker de?
smider du et svar =)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2008 - 15:47 #11
svar