Avatar billede mph Nybegynder
01. marts 2008 - 14:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

min Outlook espress låser

Hej med jer.

Min Outlook Express, låser, og den står bare og sender, selvom
der ikke er noget at sende, jeg kan ikke trykke på send/modtag,
hvad gør en klog. MPH, har prøvet at slette program, men det kan jeg ikke, vi kører med verison 6,0 windows XP
Avatar billede overloaded Mester
01. marts 2008 - 14:59 #1
Installer Thunderbird og brug den i stedet for Outlook Express. http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/
Avatar billede mph Nybegynder
01. marts 2008 - 15:04 #2
Okay, har den meddelelses regler som outlook ?
01. marts 2008 - 15:15 #3
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
OE
Avatar billede mph Nybegynder
01. marts 2008 - 21:52 #4
Det er de samme link, vores problem nu er at der ligger en gammel mail,
i udbakke, som vi hverken kan slette eller sende, og hvergang, vi går i udbakke
går mail i lås, systemet svarer ikke.
01. marts 2008 - 22:02 #5
Fortæl OE at den IKKE skal "udveksle" med internettet (har ikke OE her men det er i Fulktioner/indstilinger et eller andet sted...).
Evt. ta' netværksstikket UD..

Og så prøv igen ???
Avatar billede mph Nybegynder
03. marts 2008 - 17:41 #6
Hej igen.
Har prøvet det hjalp ikke, det er godt nok mærkeligt :-O hvad gør man så.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. marts 2008 - 18:00 #7
Og du har prøvet at slette den med netstikket taget ud?
Det lyder godt nok underligt......
Avatar billede mph Nybegynder
03. marts 2008 - 18:09 #8
Ja meget, der er ligesom om jeg slet ikke kan røre den, har prøvet alt,
flyt-kopier osv.... den er frosset på en eller anden måde :-( har taget det trådløse stik ud til nettet ? det var det du mente ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. marts 2008 - 18:45 #9
Jo, når der ikke er forbindelse til nettet, plejer der ikke at være problemer i at slette en "besværlig" mail i udbakken.

Du kan prøve at omdøbe ud-mappen, så opretter Outlook Express selv en ny (tom) udbakke næste gang du åbner programmet.
Normalt findes mappen her: C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\En masse tal og bogstaver\Microsoft\Outlook Express

Prøv at omdøbe mappen Udbakke.dbx til Udbakke old.dbx

For at se mappen, skal visning af skjulte filer og mapper være slået til:
Åbn en mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis -> Prik i "Vis skjulte filer og mapper"
Avatar billede mph Nybegynder
03. marts 2008 - 20:08 #10
Hej Vejmand..... sådan du er super, det hjalp at omdøbe dem, ja dem der lå 5 stk
udbakker :-O men du hedder de old 1 til 5...... mange mange tak for din hjælp

så skal du have point. ha en dejlig aften, mvh MPH
Avatar billede vejmand Juniormester
03. marts 2008 - 20:50 #11
Velbekomme, og tak, i lige måde.
Godt du fik det fikset.  :-)
Avatar billede mph Nybegynder
03. marts 2008 - 21:07 #12
;-)