Avatar billede n0life Nybegynder
03. marts 2008 - 13:58 Der er 19 kommentarer

Logo til firma søges

Hej Eksperter..

Jeg søger et logo, til et Limosine firma, som står og mangler det (sjovt nok)..

Det er en opgave som der ikke vil blive betalt for, dog kan man måske give 200-400 kr for det, men det skal helst undgåes :)

Der skal ikke bruges de vilde farver på det, da det ikke skal være så dyrt at trykke, men det skal samtidigt udsende et professionelt og luksuriøst budskab.

På logoet skal der stå: AS-Limo

og så sætter fantasien grænser :)

- Mvh n0life
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2008 - 14:15 #1
Hey NoLife... Du sælger det ikke godt må jeg sige ;-)
Kig på http://www.sxc.hu... Der er et sted for gratis billeder du må benytte. Det kan måske være nemmere (Og det skal det jo næsten være hvis det skal være gratis) at lave noget hvis du har en skitse.
Avatar billede uap Nybegynder
03. marts 2008 - 14:25 #2
>>Det er en opgave, som der ikke vil blive betalt for.

Måske kan man godt give 200-400kr. for det.<<

Kan du ikke lige omformulere det, så man ved, om det er en betalt opgave eller ej?
Avatar billede n0life Nybegynder
03. marts 2008 - 15:22 #3
Jeg ser helst opgaven blive lavet uden betaling..

Men er der nogle hoveder i blandt, som kun ønsker at gøre det mod betaling, så kunne man finde ud af det..

Og til Jacops, så kan det godt være, at jeg ikke sælger det så godt, men der er som sagt frivalg på alle hylder :)
Avatar billede n0life Nybegynder
03. marts 2008 - 15:23 #4
uap - Lige en rettelse.. Det jeg mente var, at jeg måske kan presse pengene ud af "manden" bag firmaet, men dog vil jeg helst undgå at skulle "presse" ham.. Så helst uden betaling :) .. Kan godt se, at jeg har formuleret det forkert..
Avatar billede uap Nybegynder
03. marts 2008 - 15:40 #5
n0life<< Jeg kan godt følge dig, men på den anden side, hvis man har et firma og vil have et logo dertil, så bør man også have så meget forretningssans, at man ved, at den slags ikke er gratis ;)

Altså medmindre han gerne vil køre mig til og fra arbejde i limo gratis? For det' da okay :D

Jeg vil gerne arbejde på sagen, hvis der er penge i det - Ellers så fortsætter jeg bare med mine nuværende projekter - Og sådan tror jeg mange har det.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2008 - 16:28 #6
Ja hvis du spørger mig tror jeg nu bare at forvirringen består i at du siger "Det er en opgave som der ikke vil blive betalt for, dog kan man måske give 200-400 kr for det, men det skal helst undgåes"... Det giver jo et signal om at hvis man er rigtig flink arbejder man gerne nogle timer gratis, men ellers ikke :-)

Det her er jo et sted hvor der hjælpes så fokuser på opgaven i stedet for at fokusere så meget på pengene ;-) Og kom med en skitse eller en eller anden form for inspiration så kigger jeg da også gerne på det.
Avatar billede n0life Nybegynder
03. marts 2008 - 19:01 #7
uap -> hvilket beløb snakker vi om her?

lacops -> Hmm.. der er jo sådan set fritvalg på alle hylder.. men jeg kan lige prøve og finde nogle eksemplare frem og så evt. også snakke med ejeren..

http://www.sdro.com/topcat/logo.gif

http://alddnlimo.com/db2/00143/alddnlimo.com/_uimages/AladdinLogo.JPG

http://www.deyounginc.com/Images/elegant-logo.jpg
(måske med noget billed af en limo.. se billeder af limo længere nede)

http://www.see-ddiscoveries.com/new-tag-logo.gif

http://www.crystal-limo.com/images/Logo.jpg

Billeder af limousine kan være f.eks.:

http://www.starlimo.dk/143-vognpark.htm
Avatar billede uap Nybegynder
04. marts 2008 - 00:16 #8
n0life<< Som du selv skriver, 200-400kr. Så ens arbejde bliver taget seriøst.
Avatar billede n0life Nybegynder
04. marts 2008 - 00:43 #9
Fint fint, så kan vi forhandle, men betaler jo kun, hvis det er dit vi bruger.. - og hvis jeg nu bedre kan lide lacops og han ikke behøver betaling, så den jo også fin :)
Avatar billede minus Nybegynder
05. marts 2008 - 01:38 #10
Hej, hvad siger du til dette:
http://peecee.dk/uploads/032008/limo_copy.jpg

Det er lavet i vectorgrafik, så du kan ændre størrelsen sådan som du vil uden at kvaliteten bliver ødelagt.
F.eks. http://peecee.dk/uploads/032008/limo.jpg

Du kan få det til 350 kr, hvor du får  JPEG, PSD og AI, så du frit kan redigere i det.
Kan også lave en hjemmeside design for dig til en merpris, hvis ønsket :)
Avatar billede n0life Nybegynder
05. marts 2008 - 02:37 #11
minus -> udemærket forsøg.. Du må ikke slette det, da jeg vil prøve og indsamle så mange som overhovedet muligt..

Kan du evt. komme med andre forslag, hvor det ikke er helt så "enkelt".. Måske noget med et champagne-glas i Limo, som erstatter i'et..
Avatar billede minus Nybegynder
06. marts 2008 - 20:58 #12
Hej,
Jo kan godt komme med andre forslag. Dog bliver det først engang til næste weekend da jeg skal på ferie den kommende uge :) Så hvis du ikke finder andet inden skal jeg nok komme med et par forslag til da..
Avatar billede n0life Nybegynder
06. marts 2008 - 23:26 #13
Det lyder rigtigt lækkert :) -
Avatar billede n0life Nybegynder
08. marts 2008 - 14:41 #14
uap og lacops -> er i hoppet fra?
Avatar billede minus Nybegynder
17. marts 2008 - 16:03 #15
Hej igen, så er ferien overstået. Må sige at jeg har taget et kig på logoet endnu en gang og kan sige at der ikke er meget der kan laves om på det.
Til logoer arbejder jeg minimalistisk og sørger for at fjerne alt unødvendigt. Jeg kunne egentlig godt fjerne flere ting fra det logo jeg allerede har tegnet for dig. Champagne i glasset ville skabe for meget ubalance på billedet, hvis den skulle tilføjes, af den grund ville det være overflødigt at gøre det. :)

Håber du forstår min pointe. Men altså, jeg står ved mit bud som er ovenstående. :)
Avatar billede n0life Nybegynder
17. marts 2008 - 20:47 #16
Hej minus..

Kan du prøve med nogle andre skrifttyper og måske også prøve og skifte baggrunden ud med noget andet? - Da jeg ikke rigtigt kan se nogen sammenhæng med det og en limousine :p..

Men lad endelig også den være endnu :)
Avatar billede minus Nybegynder
23. marts 2008 - 05:21 #17
Hej igen, beklager mit sene svar.

Jeg har mht til skrifttype haft det lidt svært.

F.eks. har du før linket til andre limosine virksomheders logoer og der er en idé bag virksomheden. F.eks.
http://alddnlimo.com/db2/00143/alddnlimo.com/_uimages/AladdinLogo.JPG

Altså her ligger meget af idéen i navnet, at det skal være noget aladin og noget magisk. Og derfor har de valgt denne arabisk-lignende stil til skrifttypen.

Det samme gælder http://www.sdro.com/topcat/logo.gif
Her er det bare Top Cat stilen de har valgt. Altså tegnefilmen som kørte på fjernsynet for en del år siden. Denne kat som var lidt af en "sej én".

Så altså det kunne være fint med en lille idégrundlag bag din virksomhed og hvad der gør den anderledes sammenlignet med de så mange andre limo-virksomheder :)

Jeg må også indrømme at der ikke var den store idé bag baggrunen tidligere. Men jeg kom til at tænke på at hvis den nu fik en rød farve, ville der være noget sammenhæng mellem dét og Red Carpet, som vi kender. Herved får logoet også lidt elegance og skaber på en måde sammenhæng til de kendte også.

Et eksempel + nogle få forskellige skrifttyper:
http://peecee.dk/uploads/032008/limo3.jpg
http://peecee.dk/uploads/032008/limo2.jpg
http://peecee.dk/uploads/032008/limo1.jpg

Så må du lige sige hvad du synes mv. :)

Send gerne en mail, hvor vi kan tage det videre fra og hvor jeg er mere aktiv:

Vh
Shahrokh Sotoudeh
www.retard.dk
shahrokh.sotoudeh@gmail.com
Avatar billede hoeks Nybegynder
26. marts 2008 - 16:59 #18
Har du fundet en løsning?
Hvis ikke, så skriv til mig på Rasmus_hoeks[at]hotmail.com, så laver jeg noget godt til dig.
Avatar billede levil Nybegynder
22. maj 2008 - 10:18 #19
Er denne opgave løst?