Avatar billede fjollerik Nybegynder
04. marts 2008 - 18:11 Der er 10 kommentarer

Hvordan tager jeg lyden fra min pc i bedste kvalitet?

Hej eksperter !!

Jeg sidder her og skal bruge nogle bestemte lyde fra et gammel 90'er spil, og så sad jeg og tænkte på hvordan jeg kan taget lyden fra spillet og gemme den ned på computeren til en mp3 fil eller andet ?
Jeg kunne jo self. sætte en mikrofon over til højtaleren og så optage, men så bliver kvaliteten ikke så god og evt. andre lyde vil man kunne høre også :(

Håber i kan hjælpe mig :)
04. marts 2008 - 20:03 #1
http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/Rip_lydklip - punktet [Rip Lydklip på PC] ...
Avatar billede Beach Mester
04. marts 2008 - 23:41 #3
Det er rigtig nemt med et meget lille stykke gratis software der oven i købet ikke ligger noget i reg-databasen (læs: Skal ikke installeres)

Hvis du får tid til at lukke nogle af dine gamle spørgsmål, så får jeg måske også tid til at hjælpe dig *LOL*

//Beach
05. marts 2008 - 08:02 #4
- godt sagt/skrevet *S* -
Avatar billede lala1 Nybegynder
05. marts 2008 - 11:01 #5
Kan di ike gå ind i spillets program(du skal ikke være inde i selve spillet) men Denen computer-> c-drwevet elerl hvor det nu ligger o finde lyd filen der ?
Avatar billede fjollerik Nybegynder
05. marts 2008 - 16:04 #6
Hov undskyld.. sådan er det når man bare glemmer det :S
Jeg har givet svar til nogle af dem og skrevet om de ikke vil svare nu.. beklager :(

Jeg kigger lige på det på pirat gruppens hjemmeside, men du må gerne smide det program du snakkede om beach hvis du har lyst :D
Avatar billede fjollerik Nybegynder
05. marts 2008 - 16:19 #7
Hold kæft.. har lige set alle de points jeg har ude som ikke har fået svar..

Sikke en dårlig bruger jeg er :(
Avatar billede Beach Mester
06. marts 2008 - 01:56 #8
Jammen det ser da lige pludselig ud som om at der er kommet liv i din profil igen:-)

Du kan fikse dit lille problem ved først at hente dette geniale lille program her--->
http://www.audiograbber.com-us.net/

Når du installere dette sker der egentlig kun det at den pakke de ting ud der ligger inde i exe-filen og laver en genvej på skrivebordet til programmet.

Når du har fikset det, starter du programmet op, går ind i settings og vælger hvor den skal ligge filen som i første omgang er en wave-fil.
Derefter skal du denne vej-> File-> Line In sampling og klikker på Mixerknappen. Du er nu klar til at indstille lydstyrken på lydindgangen.

Tid til at starte spillet op og finde vej til det du vil optage. Minimer spil-vinduet med Alt+Enter og indstil i mixeren din lydstyrke. Klik på Record og så bliver alle lyde på din lydindgang nu optaget.
Tilbage til dit spil, Alt+Enter for at maximere og spil spil spil. Når du mener din optagelse er færdig skal du bare retur til Audiograbber og klikke på Stop.

Hvis du vil have dit lydklip i andet format end wave (cd-lyd) så kan du med audiograbber konvertere til MP3 ved at klikke på MP3 iconet og derefter "Create MP3 now" browse knappen... Resten skulle være selvforklarende.

Når du har det lydklip som du vil have det, sletter du bare mappen du har installeret audiograbber i, så hører du aldrig mere til det *S*

Et tip: Hvis du vil konvertere til MP3 i den bedste (eller bedere kvalitet) end det programmet umiddelbart tilbyder, skal du Google lidt efter en fil (codec) med navnet LameEnc DLL helt i version 1.32 eller højere. Smid den ind i audiograbber (se deres hjemmeside) og du får mulighed for at lege med the real stuff.

Tip 2: Nu du har programmet, så er det exceptionelt til at rippe audioCDér, egentlig det som man bruger det til.

//Beach
Avatar billede fjollerik Nybegynder
06. marts 2008 - 17:32 #9
Nice guide!!
Hmm virker det til vista :P ??
Når jeg trykker på  File-> Line In sampling, så siger den "Could not find any soundcard"

Ellers må jeg lige prøve på en xp computer senere..
AudioGrabber kender jeg forresten også godt.. dengang brugte jeg det til at få mine cd'er ind på computeren hehe.. vidste bare ikke den kunne tage lyden fra en pc :)
Avatar billede Beach Mester
06. marts 2008 - 23:24 #10
fjollerik--->
Kan ikke sige så meget om Bill Babes Vista, er altid selv håbløs bagud med at skifte OS. Af en eller anden grund så venter jeg altid til der er landet én eller to opdateringer for at fjerne de værste børnesygdomme.
Men brug det i XP /Win2K / WinMe eller Win98 og det kører på skinner:-)

//Beach