Avatar billede starfarm Nybegynder
05. marts 2008 - 11:51 Der er 1 løsning

Datarelation - ArgumentExeption

Hej Eksperter

Her er så lige et spørgsmål omkring en exeption jeg får, åbenbart fordi felterne fra mine tabeller ikke matcher, når jeg forsøger at lave en Datarelation. Det gjorde de heller ikke som udgangspunkt, men nu har jeg slettet de rækker i DB der ikke matchede. Er der nogle andre bud på hvad der kan være galt?
Kode kommer her:

//begin DataAdapters
        OdbcDataAdapter da = new OdbcDataAdapter("SELECT * FROM polls WHERE DateOfCreation < Now() AND DateOfExpiration > Now() AND visible = 1 ORDER BY Position", conn);
        OdbcDataAdapter da2 = new OdbcDataAdapter("SELECT * FROM poll_options ORDER BY Position", conn);

        //fill  dataset
        da.Fill(ds, "polls");
        da2.Fill(ds, "options");

        //Create Relation
        ds.Relations.Add(new DataRelation("Pollrelation", ds.Tables["polls"].Columns["ID"], ds.Tables["options"].Columns["TopID"]));

Jeg har også prøvet at re-compile, dog uden held.

Der er deadlinepoints på spil :)
Avatar billede starfarm Nybegynder
05. marts 2008 - 13:55 #1
Ok. Nu har jeg fundet ud af hvorfor...Min DataAdapter da returnerede ingenting, da der ikke var nogle records indenfor det tidsspektrum jeg havde sat.

Lukker her...