Avatar billede ppstyle Nybegynder
06. marts 2008 - 08:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Xmlbeans mapping fra XML til eksisterende javaklasser

Hej Alle. Sidder og evaluerer den rigtige løsning til følgende problemstilling:

1) Vi ønsker at mappe XML til eksisterende javaklasser (domænemodel) ved runtime.

Jeg forestiller mig mapningsdefinitionerne gøres igennem en konfigurationsfil. Indtil videre har jeg kigget på Castor.org som ser lovende ud som kandidat.

Mit konkrete spørgsmål er nu:

Kan XMLBeans det samme ? Jeg spørger da jeg ikke selv ha kunne finde noget materiale på nettet omkring netop dette specifikke problem.

Alle input mødes med fornøjelse :)

God dag, Mvh. Daniel
Avatar billede lborupj Nybegynder
06. marts 2008 - 20:10 #1
Hej Daniel,

XMLBeans er i sig selv beans, dvs. at du ud fra XSD'ere får genereret et antal XMLBeans (Java klasser) der overholder Java Bean "standarden", så du får get/get/add metoder for properties osv. XMLBeans gør det nemt at danne XML ud fra Java klasserne og omvendt, men som jeg læser dit indlæg ønsker du at mappe noget XML om til nogle eksisterende Java klasser (som allerede er skrevet osv), så her er jeg ikke sikker på XMLBeans lige umiddelbart passer ind

Mvh / Lars Borup Jensen
http://www.it-arbejde.dk
Avatar billede ppstyle Nybegynder
07. marts 2008 - 13:42 #2
Hej Lars. Tak for input. Din antagelse er helt korrekt. Vi har en eksisterende domæne
model, hvortil vi ønsker at mappe indkommende XML. Så vidt muligt vil vi derfor gerne undlade at skulle generere XMl beans først.

God weekend, Mvh. Daniel
Avatar billede lborupj Nybegynder
07. marts 2008 - 13:56 #3
Hej Daniel,

Prøv at kigge på Apache Digester - jeg har tidligere brugt den til noget lign. det jeg tror du prøver på..

http://commons.apache.org/digester/

Mvh / Lars Borup Jensen
http://www.it-arbejde.dk
Avatar billede ppstyle Nybegynder
17. april 2008 - 14:07 #4
Jeg lukker. Tak for dine indlæg Lars.