Avatar billede viggosmor Nybegynder
10. marts 2008 - 17:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

preloader flash cs3

Hejsa

Jeg har lavet dette site:

http://mopsviggo.dk i flash cs3, men har ikke fået lavet nogen preloader endnu, fordi jeg ikke helt kan gennemskue hvordan jeg skal gribe det an....

Man kan jo lave en både interen og ekstern preloader, hvilket er bedst og nemmest for en som mig der kun liiiige er startet med at lære flash....?

Er endnu ikkke så stiv i as3.... så forklaring må følge :)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
10. marts 2008 - 17:48 #1
Jeg har fået følgende kode af nogen på mit studie....

var request:URLRequest = new URLRequest("medToppen.swf");
var loader:Loader = new Loader();

loader.contentLoaderInfo.addEventListener(ProgressEvent.PROGRESS, loadProgress);
loader.contentLoaderInfo.addEventListener(Event.COMPLETE, loadComplete);

function loadProgress(event:ProgressEvent):void
{
    var percentLoaded:Number = event.bytesLoaded / event.bytesTotal;
    percentLoaded = Math.round(percentLoaded * 100);

    this.percentLoaded_txt.text ="" + String(uint(percentLoaded)) + "%";
}

function loadComplete(event:Event):void
{
  //  trace("Load Complete");
  viggo_mc.alpha=0;
  percentLoaded_txt.alpha=0;
}

loader.load(request);
this.addChild(loader);

Men tør ikke prøve det af på mit site førend jeg ved om det vil virke.....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
10. marts 2008 - 18:15 #2
Nå det turde jeg godt alligevel og det funker vist fint!
Avatar billede viggosmor Nybegynder
10. marts 2008 - 20:51 #3
hmmmm, har på fornemmelsen at preloaderen "gemmer sig" bagved mopsToppen.swf

For jeg prøvede at lave en loader på et andet site jeg har, og der står der 100% under hele sitet.... for der har det ikke noget at ge´mme sig under... hvis i forstår?

Hvad er der galt?
Avatar billede arnums Nybegynder
12. marts 2008 - 11:41 #4
Den talte fra 0 til 100 %, da jeg kiggede på din side.