Avatar billede hcm Nybegynder
11. marts 2008 - 01:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Opdatere query for listbox via felt paa form

Hejsa,
Jeg har en listbox og et text felt paa en form. Listboxen er baseret paa en query som har text feltet som filter

Jeg vil saa gerne opdatere listboxen med det samme naar jeg indtaster noget i textfeltet. Det virker naesten, men jeg er noedt til at gaa ud af textfeltet for at listboxen opdateres. Jeg vil gerne ha den opdateret efter hver tastetryk.
Nogen der ved hvordan det kan goeres? Kan det goeres? Access 2003

Takker.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2008 - 07:41 #1
på afterUpdate eventen på textfeltet skriver du:

me.NavnListbox.requery
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2008 - 07:44 #2
Hvis det skal være ved hvert tastetryk at du vil opdatere, så brug:

private sub NavnTextfelt_change()
me.NavnListbox.requery
end sub
Avatar billede hcm Nybegynder
11. marts 2008 - 09:08 #3
Okay, synes jeg har proevet begge... Giver den lige en chance med change() igen. Kan ikke teste foer i morgen. Giver dig besked!
Avatar billede terry Ekspert
11. marts 2008 - 17:47 #4
Very likely because the record you are editing has not yet been written to the database, so the listbox wont find the new record.

If you have a record selector on th eform you will very likely see that it is still in edit mode, so you need to save the record first.

You could put the code in fields lost focus event.

DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord
me.NavnListbox.requery
Avatar billede hcm Nybegynder
11. marts 2008 - 22:32 #5
Terry, no record selector on the form. Not adding anything new, just need to filter a listbox containing about 300 entries to make it easier to identify the right ones.

spg, det virker ikke helt som forventet med change() - nu skal jeg klikke i listboxen for at den bliver opdateret efter text feltet er aendret?!?!
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2008 - 10:20 #6
I think I know what the problem is, will get back ASAP, bit busy right now.
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2008 - 10:42 #7
have you tried requery in the key up event?
Avatar billede hcm Nybegynder
12. marts 2008 - 10:46 #8
Hmm, no, I haven't tried that one. Will do tomorrow. On Oz time, so taking a while to get back to you with the results :-)
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2008 - 20:05 #9
I've tried it in the Key Up evet and it works OK.

Dont know how your using the criteia but if its lik ethis then it should work OK:

Like [Forms]![frmMyList]![MyFilter].[text] & "*"
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2008 - 20:05 #10
.
Avatar billede hcm Nybegynder
12. marts 2008 - 22:17 #11
Hi Terry,
Is that an event on the list or on the text field? Sorry if that's way to stupid to ask ;-)
Avatar billede hcm Nybegynder
12. marts 2008 - 22:40 #12
Terry, I can't get the effin' thing to work!
I have a query that forms basis for the list, and it's criteria is
Like [forms]![main].[txtsitesearch] & "*"
In the code for the form I have:

Private Sub txtSiteSearch_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
  Me![SiteList].Requery
End Sub

So when I update that text field, I want the listbox updated. But now I have to press enter before it's done...

does that make sense, or am I going about this in the wrong way?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2008 - 00:53 #13
Nu ved jeg godt hvad du laver, men jeg har ikke lige løst problemet, som er at der ikke står noget i feltet før afterupdate.... man kunne måske strikke noget sammen med keydown eventen, den indeholder en keycode, som kan laves om til et bogstav med chr(keycode) men det bliver nok stadig noget rod. En måde er at flytte focus frem og så tilbage, men så bliver det man har skrevet markeret hele tiden, så måske skulle du bare lave en dropdown liste i stedet for og så sige ja til autoudfyldelse!~)
Avatar billede hcm Nybegynder
13. marts 2008 - 01:04 #14
spg, jeg har default vaerdi "" i feltet, saa der staar ikke noget. Ville det hjaelpe at aendre default vaerdi til "*" i forhold til din loesning?
Avatar billede terry Ekspert
13. marts 2008 - 18:09 #15
Is it possible fro you to send me your dB or an example which is very similar?
ekspertenATsanthell.dk
AT = @

While you are entering data into the field th edata is in an 'edit' buffer so thats why you need to refere to the fields .text property which it seems you are doing.

So as far as I can se it should work in the Key UP (after the value is entered)

There should be no need to move focus anywhere, it should work as it is.
Avatar billede hcm Nybegynder
13. marts 2008 - 23:00 #16
Mail sent. Thanks Terry!
Avatar billede hcm Nybegynder
17. marts 2008 - 00:48 #17
Terry, thanks for that. With the keyup event and the other fixes to my way of doing it, it worked.
Like [Forms]![frmMyList]![MyFilter].[text] & "*" - Was missing the [text]

/Henrik