Avatar billede larslind Nybegynder
11. marts 2008 - 20:16 Der er 18 kommentarer

efter ny installation af xp - melder fejl

Efter install af ny xp melder pc fejl, som : 55 fejl.....

go to helpfixpc.com......

registrycleanerxp.com......

reboot computer.....

osv.

nogen der ved hvad der sker her....??

skal der lukkes noget efter install af ny xp......?

og hvordan

mvh
11. marts 2008 - 20:22 #1
Nævnte programmer er meget UØNSKEDE at have på sit system!!!

Så det er en OMMER !!!

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 20:34 #2
Nej, OVERHOVEDET INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE UNDER INSTALLATIONEN ! !
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2008 - 20:35 #3
Det er også en god ide at installere et antivirus program inden man kobler på, og går til Windows Update
Avatar billede larslind Nybegynder
11. marts 2008 - 20:37 #4
???
forklar lige lidt bedre...?? hvad er en ommer

der er ingen internet på, har sat ny harddisk i og installeret så internet kunne ikke være på
11. marts 2008 - 20:41 #5
... hvordan er ovennævnte UØNSKEDE programmer så kommet ind på dit system ???
Avatar billede larslind Nybegynder
11. marts 2008 - 20:43 #6
hvilke programmer
Avatar billede smitten1 Nybegynder
11. marts 2008 - 20:46 #7
Det ligner det typiske spam der bliver sendt via messenger-tjenesten. Og i så fald har du en xp direkte på internettet uden nyeste service pack, og så er du et meget let offer
Avatar billede larslind Nybegynder
11. marts 2008 - 20:48 #8
har bullgarrd på og den eer skannet, samt servicepack 1
11. marts 2008 - 20:56 #9
Jeg forstod på dig at ovennævnte programmer allerede VAR instaleret på din PC ...

Du får lige 'talen' :

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter":
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18812

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner. Som du _kan_ være et godt eksempel på !!!

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende sted på din PC
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Der skal nok være mere end 99 'pakker' ...

OG DET SKAL VÆRE NU !!!
Avatar billede smitten1 Nybegynder
11. marts 2008 - 20:59 #10
Hvis man ikke har noget af alt det liggende fra start, så aktiverer man som det første den indbyggede firewall inden tilkobling af net. Så er du beskyttet mod det der spam og diverse orme.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
11. marts 2008 - 21:06 #11
"???
forklar lige lidt bedre...?? hvad er en ommer

der er ingen internet på, har sat ny harddisk i og installeret så internet kunne ikke være på"

Intenettet er det lille kabel der går fra din maskine og hentil dit modem/router

det er det kabel der skal fjernes inden(og mens) du installerer windows

og lige til smitten1, det ligner ikke noget der kommer fra messenger tjenesten, det ligner noget der kommer fra spyware der er installeret på maskinen
Avatar billede larslind Nybegynder
11. marts 2008 - 21:08 #12
ok tak.

forstår.... hvad i skriver og detlyder jo rigtigt.

efter install af service pack to, hvordan sikre jeg så at pc'eren er ren, altså hlet ren. Total scan af Bullgard er det nok....?
Avatar billede smitten1 Nybegynder
11. marts 2008 - 21:10 #13
messenger bliver ofte brugt til at udsende sådanne "fejl" beskeder, i håbet om at brugeren går ind på hjemmesiden og downloader deres spyware
Avatar billede larslind Nybegynder
11. marts 2008 - 21:10 #14
ja mr.cool, helt dum er vi jo nok ikke
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
11. marts 2008 - 21:16 #15
der er mange der tror at de ikke er på internettet når bare iexplorer ikke er åben, og ud fra din beskrivelse kunne det godt se ud som om du var en af dem (har sat ny harddisk i og installeret så internet kunne ikke være på) derfor min komentar
11. marts 2008 - 21:17 #16
... Du kan jo aflevere en såkaldt HiJackThis Log EFTER SP2 + Efterfølgende opdateringer fra M$ !!!!

Gentager -> [11/03-2008 20:56:38]
Avatar billede larslind Nybegynder
11. marts 2008 - 21:20 #17
tro er godt ....at vide er bedre mr cool
Avatar billede larslind Nybegynder
11. marts 2008 - 21:20 #18
...og det er ... Du kan jo aflevere en såkaldt HiJackThis Log EFTER SP2 + Efterfølgende opdateringer fra M$ !!!!