Avatar billede rhandersen Nybegynder
12. marts 2008 - 19:31 Der er 6 kommentarer

Hjælp til mystisk fejlmeddelelse

Når jeg forsøger at uploade et billede via. galleriscriptet MG2, kommer denne fejl:

Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 10368 bytes) in /customers/videbaek-cykelmotion.dk/videbaek-cykelmotion.dk/httpd.www/billedegalleri/includes/mg2admin_functions.php on line 447

Kan nogen sige mig hvorfor fejlen kommer, når den som den selv siger kun bruger 10368 bytes ud af 16777216.
Avatar billede dkfire Nybegynder
12. marts 2008 - 19:36 #1
Det den fortæller dig, er at du du har brug for meget hukommelse.
Den prøver at bruge 10368 bytes, men der er allerede brugt så meget at det vil overskride din maksimale tillade forbrug på 16 mb.
Avatar billede rhandersen Nybegynder
12. marts 2008 - 19:42 #2
Jeg forstår ikke hvordan den kan bruge så meget hukommelse, når det er det eneste script der kører?
Avatar billede olebole Juniormester
12. marts 2008 - 20:18 #3
<ole>

Hvis det er et billede direkte fra et digi-kamera, lyder det vel ikke usandsynligt. Hvad er det, du uploader - og hvor stort er det?

/mvh
</bole>
Avatar billede rhandersen Nybegynder
12. marts 2008 - 20:30 #4
180 kb jpg, så det passer da hat og briller.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2008 - 21:28 #5
Det passer sikkert fint nok, hvis du fx skal skalere billedet - jpg er et komprimeret format, og skal "pakkes ud" og den endelige størrelse afhænger af pixel-bredde og -højde på billedet.
Avatar billede rhandersen Nybegynder
12. marts 2008 - 21:33 #6
Det HAR virket med meget større, og virker pludselig ikke mere, med samme serverindstillinger. Derudover bliver der ikke tilføjet nyt til loggen, hvilket undrer mig.