Avatar billede powermand Nybegynder
12. marts 2008 - 23:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Defragmentering står 10 timer ved 3%

Hej Eksperter!

Jeg er gået igang med den helt store oprydning på min pc, men er gået i stå ved defragmenteringen ...

Satte den igang inden jeg gik i seng, og 10 timer senere stod den på 3% (!) ... desuden var computeren helt "frosset", og jeg måtte reset'e.

Jeg har i løbet af i dag flere gange forsøgt med defragmentering, men hver gang stopper programmet ved 3%, og det virker ikke som om, at der er nogen diskaktivitet - desuden fryser computeren hver gang.

Jeg har kørt chkdsk og fejlsøgning, men disken er fejlfri.

Jeg kører to 250 gb-harddiske i RAID 0-opsætning - ved ikke om det er årsagen til problemet?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2008 - 06:55 #1
"Jeg har kørt chkdsk og fejlsøgning" Har du også kørt "chkdsk /r /f" hvis nej så prøv det først
Avatar billede powermand Nybegynder
13. marts 2008 - 08:32 #2
@helgec

Ja, det har jeg, hvorefter jeg fik en besked noget i stil med, at Windows ikke kunne udføre handlingen, men om jeg ville køre chkdsk næste gang computeren genstartede - det sagde jeg "ja" til, og da computeren genstartede, stod der blot, at der ikke var nogen fejl på disken.
Avatar billede nva Praktikant
13. marts 2008 - 09:02 #3
Kører du i fejlsikker tilstand? Ellers prøv med Auslogics Disk Defrag og bagefter Registry Defrag - begge er gratis.
Avatar billede powermand Nybegynder
13. marts 2008 - 09:30 #4
@nva

Har ikke prøvet i fejlsikret tilstand ... jeg er først ved computeren senere, og vil afprøve dine forslag - på forhånd tak!
Avatar billede powermand Nybegynder
13. marts 2008 - 22:44 #5
@nva

Super-cool programmer! Meget mere informative og levende end Windows egne, og rent grafisk giver de et laaangt bedre overblik over hvad der sker.

Auslogics Disk Defrag løste ikke i sig selv problemet, men fordi det var mere informativt, så blev jeg opmærksom på, hvilken fil der forårsagede problemet. Det viste sig at være en data-fil fra Fifa 2008 ... jeg afinstallerede Fifa 2008, og for at se, om det gjorde en forskel, startede jeg Windows egen defragmentering, og straks da jeg konstaterede, at den gik fra 3-4% stoppede jeg defragmenteringen og startede igen Auslogics Disk Defrag - laaaangt federe program! Det giver 100 gange bedre overblik over, om hvor man befinder sig i defragmenteringen - og modsat Windows egen defragmentering, så er man aldrig i tvivl, om den er gået i stå - jeg er blevet fan! :-D

Da defragmenteringen var fuldendt, startede jeg bare for sjov Windows defragmentering op, og Windows vurderede, at der stadig var et par procenter, der var fragmenterede, så jeg satte Windows defragmentering igang ... men da programmet havde stået og kogt nogle minutter ved 25%, gad jeg ikke længere se på den helt stillestående brugerflade uden information, så jeg vurderede at der var defragmenteret rigeligt ...

Det andet program virkede også rigtig cool - har du prøvet andre af deres programmer? Der er det der Boostspeed, som de reklamerer for?

Smid et svar ... så shipper jeg point!
Avatar billede nva Praktikant
14. marts 2008 - 07:58 #6
Jeg har kun prøvet de 2 og lagde da også mærke til at defragmenteringen ikke var helt i top, men god nok til mig - og så går det stærkt selvom man ikke kører i fejlsikker tilstand.
jeg har ikke prøvet andre end de 2, men det kan da være jeg skulle prøve på et tidspunkt.
Glæder mig du kunne bruge mit input.