Avatar billede solsort Praktikant
16. marts 2008 - 13:19 Der er 3 kommentarer

Outlook (2002) vil ikke huske koden (styresystem vista)

Jeg har samme problem som andre - på min nye PC (som har vista) og har jeg installeret Outlook 2002. Jeg har dog et lille problem...

Hver gang jeg starter Outlook op og den skal hente/sende post, beder den om min adgangskode. Og det til trods for, at jeg tidligere HAR sat hak i "Gem denne kode i adgangskodelisten". Felterne er dog blanke, når jeg igen starter Outlook op. Se her (hvor jeg HAR indtastet igen igen):

Jeg kan se, at andre løser problemet som her: http://www.eksperten.dk/spm/431605
men hvad gør jeg når styresystemet er vista?
Jeg kan ikke finde en tilsvarende fejlbeskrivelse under vista-styresystemet, så jeg er lidt bange for at rette i registreringsindstillingerne uden at have en vejledning.

hilsen Jane
Avatar billede solsort Praktikant
16. marts 2008 - 13:49 #1
Jeg har i øvrigt nu fået den til kun at spørge om adgangskoden én gang, ved at ændre internetindstillingerne, så der under brugergodkendelse / logon er valgt "automatisk logon med aktuelt brugernavn og aktuel adgangskode". - er det den rette indstilling?
hilsen Jane
Avatar billede piphans Nybegynder
18. marts 2008 - 11:25 #2
Avatar billede hwexpert Nybegynder
23. marts 2008 - 10:43 #3
Med Outlook 2002 under vista virker det ikke.
http://www.outlook-tips.net/howto/vista.htm
Microsoft har været så uheldige at de har lavet noget nyt der ikke er kompatibel med deres "gamle" Outlook version.
En løsning indtil Microsoft laver en patch kan fx være:
Mozilla Thunderbird