Avatar billede jweber Nybegynder
17. marts 2008 - 20:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Automatisk udførsel af php dokument

Hvordan kan jeg nemmest få lavet et script som automatisk udføres et php dokument?

Jeg har et web system som automatisk skal sende en påmindelse til personer som ikke har givet besked til en aktivitet et par dage før et given deadline. Men jeg vil gerne undgå at være afhængig af at der skal være personene på siden som kan trikke dette script og dermed også samtidig undgå at scriptet skal tjekke hver gang der er besøgende på siden.

Jeg skal også have udført et script en og kun en gang for hver aktivitet et f.eks. 3 dage før en dato som står i en database.

Håber det giver lidt mening.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. marts 2008 - 20:59 #1
Sådan noget som:

cronjob.de

kunne være løsningen.
Avatar billede jweber Nybegynder
17. marts 2008 - 21:01 #2
hmm, det findes tilfældigvis ikke i en engelsk version?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2008 - 21:05 #3
Google kan bruges: "free cron jobs"
Prøv fx http://www.onlinecronjobs.com/en og fortæl os om det virker.
Avatar billede nemlig Professor
17. marts 2008 - 22:46 #4
Så har jeg lige prøvet, da jeg kunne bruge noget lignende.
Det virker rigtigt smart og fungerer. Jeg gjorde dog denne erfaring.
I min index.html kalder jeg via <iframe> en php-fil, som gerne skal afvikles hver dag. Det er ikke noget problem, da der dagligt er en del hits på siden. Men cronjobbet synes jeg er smartere.
I Cronjob-opsætningen havde jeg angivet min index.html. Men det virkede ikke, idet php-filen via <iframe> af ukendte årsager ikke aktiveres.
Derfor skal der peges på den ønskede fil direkte. Det fungerer fint.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2008 - 22:58 #5
Din webside fortolkes ikke af cronjobbet, som den ville blive af en browser. Derfor skal du pege på den rigtige fil. Egentlig vil jeg tro man plejer at lave en PHP (eller lignende) fil specielt til sådan et cronjob. Der er fx ingen grund til at lave en masse HTML som svar, som alligevel ikke bruges til noget - og måske laver man noget med email, hvis det går godt eller skidt.
Avatar billede jweber Nybegynder
17. marts 2008 - 23:13 #6
Jeg er også kommet igennem http://www.onlinecronjobs.com/en og det virker rigtig fedt. Dog er det kun muligt at have 5 cronjobs på en konto, men det er vel også nok til langt de fleste.

Har også besøgende nok til at de kunne trikke det, men hvis der af en eller anden grund, en fejl f.eks., som gjorde at der ikke kunne besøgende vil disse autoscript stadig blive udført, så rigtig fedt tak for det. Plus at de besøgende ikke skal vente på at scriptet bliver afviklet hver gang de besøger siden, selvom det selvfølgelig ikke er så lang tid, men alligevel.

Smid blot et svar erikjacobsen
Avatar billede jweber Nybegynder
17. marts 2008 - 23:13 #7
Tror også der er mange andre der har haft brug for denne funktion.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. marts 2008 - 23:21 #8
Jeg samler slet ikke på point, tak. Mon ikke der også er flere tilsvarende tjenester derude - for dem, der ikke er så gode til tysk ;)  Og selvfølgelig er der webhoteller, hvor man kan gøre det.
Avatar billede jweber Nybegynder
17. marts 2008 - 23:42 #9
Det gør der nok jo. Jeg sider med en webløsning hvor jeg ikke altid selv kan besteme hvilket webhotel systemet skal ligge på så derfor er denne løsning rigtig god, og ja det tyske er sku ikke så godt ;-)

Så kan Nielle få lov at smide er svar, for det hurtige indlæg.
Avatar billede nielle Nybegynder
18. marts 2008 - 00:12 #10
Skipper bare ... men tak for tilbuder :^)
Avatar billede jweber Nybegynder
18. marts 2008 - 00:23 #11
Bare iorden, så tager jeg dem selv igen, men tak for hjælpen alligevel begge to.
Avatar billede jweber Nybegynder
18. marts 2008 - 00:23 #12
svar