Avatar billede boomla2 Nybegynder
18. marts 2008 - 22:02 Der er 1 kommentar

Medlemskartotek med MySQL+PHP

Som klub/forening (spejdere) har vi et fysisk person-data-ark med oplysninger om vores medlemmer.
Vores ønske er, at dette ark kommer på vores hjemmeside, og at vi kan søge i alle felter,

Eks.1: Søge på "alle der har mærke x" og "alle der ikke har mærke x".
På den fremkomne liste vil vi gerne kunne klikke på den enkelte og få vist det komplette dataark med nuværende layout.

Eks.2: På en "vis alle"-liste, vil vi gerne kunne markere enkelte (flueben el. radio) og derefter vælge "af de valgte, vis billede+kontaktinfo+CPR".

Ekstra ønske er, at kunne tilføje/ændre felter/layout o.lign. fra en admin-side...

----------------------------------------------
Vores side kører Joomla CMS på PHP, og jeg forestiller mig, at denne løsning kører via MySQL...

(Det ultimative er jo - hvis muligt - hvis et login på Joomla giver adgang til dette kartotek)
----------------------------------------------

Er dette en løsning der 1) allerede eksisterer, eller 2) skal bygges fra scratch?

Hvis 2), kan nogen guide mig i den rigtige retning, evt. et sted der beskriver hvordan det kan gøres.

(med mindre, der er en haj derude, der vil gøre det for en flok spejdere ;-) )

På forhånd mange tak,
Avatar billede g00fy Nybegynder
29. marts 2008 - 22:12 #1
ved ikke lige om du finder noget der er lavet i forvejen. de 2 ting du nævner er ikke specielt svære at lave

eks1)
Du skal lave de rigtige select statments, det burde være lige til

eks2)
du skal arbejder med en form i html, gem dine valg fra liste i en session.

men som sagt, det burde være lige til.