Avatar billede jamark Praktikant
21. marts 2008 - 16:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Computeren slukker ligepludseligt

Jeg sidder med en bærbar Acer Aspire, som ikke er særlig glad for at være tændt!

Ligepludselig kan den finde på at slukker af sig selv. Det burde ikke være pga. at den bliver for varm, for det har været under så simple ting som åbne internettet, spille Napoleon og opstart af windows, den har slukket.
Computeren har perioder, hvor den godt kan være tændt en times tid uden der sker noget, men andre gange er det umuligt at starte den op. Den kan dog hele tiden kunne køre i fejlsikret tilstand.

Nogen idéer?
Avatar billede squazz Novice
21. marts 2008 - 17:03 #1
For mig lyder det lidt om en virus/trojan...

Først, vil jeg foreslå dig at køre denne guide igennem: http://www.eksperten.dk/artikler/1123 det er en artikel lavet af fromsej, som før har hjulpet mig med rensning af computeren...

Derefter, vil jeg minde dig på, at du skal huske at slå systemgendannelse fra når du scanner, gør du ikke dette, er der nemlig stor sandsynlighed for at filerne bliver genoprettet under genstart af computeren... Hvis du ikke ved hvordan du slå systemgendannelsen fra, kan det gøre sådan:
Højreklik på denne computer->Egenskaber->Systemgendannelse->Deaktiver systemgendannelsen

Håber du kunne hjælpe lidt
  Squazz

(Husk at poste HijackThis log så de proffecionelle kan hjælpe til :P
Avatar billede jamark Praktikant
21. marts 2008 - 17:05 #2
Der er i øvrigt vista på maskinen (som guiden ikke dækker)
Avatar billede squazz Novice
21. marts 2008 - 17:08 #3
Ang. Vista må jeg nok også stå lidt af, har ikke erfaringer med dette system, syntes dog alligevel du skal prøve om du kan slå systemgendannelsen fra, og derefter scanne den igennem med SUPERantiSpyware
21. marts 2008 - 19:50 #4
... og under alle omstændigheder omtalte HiJackThis ...
Avatar billede jamark Praktikant
21. marts 2008 - 22:47 #5
Det virker muligvis nu. Jeg kørte et par af de omtalte scanninger, men jeg giver lige computeren lidt tid før jeg endligt siger, at den er god igen...
22. marts 2008 - 11:52 #6
... og under alle omstændigheder omtalte HiJackThis ... [2]
Avatar billede jamark Praktikant
24. marts 2008 - 12:30 #7
Der har ikke været noget siden. Smider du et svar squazz?
Avatar billede squazz Novice
29. marts 2008 - 09:38 #8
Det kan du lige tro jeg gør :P
Avatar billede squazz Novice
29. marts 2008 - 09:38 #9
Ups, -.- svar :P